Tytuł szkolenia

Zasady realizacji postępowania kontrolnego na tle uniwersalnych standardów przygotowania i przeprowadzenia procedur kontrolnych

Termin

19-09-2024, 20-09-2024

Termin

19-20.09.2024

Czas trwania

2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne, wykład, warsztaty, ćwiczenia zespołowe

Liczba uczestników

20

Koszt

850.00 PLN

Adresat

  • Pracownicy realizujący zadania kontrolne
  • Osoby kierujące/nadzorujące postępowaniem kontrolnym
  • Pracownicy podmiotów poddanych kontroli 

Cele

Zapoznanie uczestników z zasadami przygotowania i realizacji postępowania kontrolnego, ujętymi w aktach prawnych, w tym m.in. w ustawie o kontroli w administracji rządowej i ustawie prawo przedsiębiorców, prezentowanymi na tle zawodowych standardów krajowych i międzynarodowych.

Efekty szkolenia

Pozyskanie wiedzy o warunkach zapewnienia wiarygodności, jakości i profesjonalizmu kontroli, odnoszących się zarówno do cechy osób wykonujących zadania kontrolne, jak również opisujących charakter działań kontrolnych oraz określających kryteria jakościowe służące ich ocenie

Program

  • Wymiar etyczny kontroli
  • Otoczenie prawne kontroli
  • Efektywna komunikacja w procesie kontroli
  • Zapewnienie zasobów intelektualnych i materialnych w procesie kontroli
  • Ryzyko w procesie kontroli
  • Przygotowanie zadania kontrolnego, w tym:
    • opracowanie tematyki kontroli na bazie analizy ryzyka
    • wybór metodyki kontroli – metod i narzędzi kontroli, adekwatnych do tematyki kontroli
    • organizacja procesu kontroli z uwzględnieniem dostępności i jakości zasobów możliwych do wykorzystania
    • przygotowanie ekipy kontrolnej do realizacji zadania kontrolnego
  • Czynności kontrolne:
    • prawa i obowiązki kontrolera w związku z formalnym rozpoczęciem kontroli
    • przeprowadzenie zaplanowanych procedur kontrolnych
    • dokumentowanie ustaleń kontroli, w tym ochrona danych
    • ocena dowodów i wyciąganie wniosków
  • Prezentacja wyników i działania następcze, w tym:
    • przygotowanie dokumentów pokontrolnych (protokołu i/lub wystąpienia pokontrolnego)
    • działań następczych w związku z kwestiami zawartymi w wystąpieniu pokontrolnym