Historia

Krajowa Szkoła Administracji Publicznej (KSAP) została utworzona przez rząd Tadeusza Mazowieckiego w maju 1990 r., a we wrześniu 1991 r. przyjęła pierwszych słuchaczy. Powstała jako pierwsza tego typu placówka w krajach postkomunistycznych.
Szkoła działa w oparciu o ustawę o Krajowej Szkole Administracji Publicznej, uchwaloną przez Sejm RP 14 czerwca 1991 roku. W sierpniu tego samego roku Prezes Rady Ministrów nadał Szkole statut. Szkoła podlega Prezesowi Rady Ministrów, który powołuje jej dyrektora.
Dyrektorzy KSAP:
- prof. Maria Gintowt-Jankowicz (1991–2006)
- prof. dr hab. Józefa Hrynkiewicz (2006–2008)
- prof. dr hab. Jacek Czaputowicz (2008–2012)
- Jan Pastwa (2012–2016)
- dr Wojciech Federczyk (2016–2024)
- Małgorzata Bywanis-Jodlińska (od 2024)
Obecny statut nadało Szkole rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2023 r. Określa ono ustrój Szkoły, jej organizację, zakres działania, zasady kształcenia, prawa i obowiązki słuchaczy (Dz.U z 2023 r. poz. 2632).
KSAP wspiera rozwój neutralnych politycznie, kompetentnych i rzetelnych kadr administracji publicznej oraz upowszechnia wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego realizowania zadań publicznych, w tym propagowania innowacyjnych rozwiązań oraz najlepszych praktyk.