Tytuł szkolenia

Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej

Termin

08-10-2018, 09-10-2018

Termin

8-9.10.2018

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładach

Liczba uczestników

15

Koszt

850.00 PLN

Adresat

  • wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
  •  pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych chcący uzupełnić swoją wiedzę na temat skarg i wniosków oraz petycji

Cele

  • przedstawienie regulacji ustawy o petycjach i zasad ich stosowania
  • omówienie praktycznych aspektów realizacji przepisów o skargach, wnioskach i petycjach (kryteria rozróżnienia)

Efekty szkolenia

  • nabycie umiejętności udzielania prawidłowych odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski
  • pozyskanie umiejętności prawidłowego prowadzenia postępowań w zakresie petycji, skarg oraz wniosków 

Program

  • Pojęcie petycji, skargi  i wniosku
  • Relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
  • Właściwość organów w sprawach petycji, skarg oraz wniosków
  • Postępowanie w sprawie petycji i skargi a postępowanie administracyjne
  • Formy wnoszenia petycji, skargi i wniosku
  • Przebieg postępowania w sprawie petycji, skarg i wniosków
  • Terminy rozpatrywania petycji, skarg i wniosku
  • Sposoby zwalczania opieszałości w załatwianiu petycji, skargi i wniosku
  • Sposoby rozpatrzenia petycji, skargi i wnioski
  • Organizacja przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków oraz nadzór i kontrola nad prawidłowością działania organów w tym zakresie