Zakres szkolenia
WiedzaTytuł szkolenia
HR 4.5 zarządzanie ludźmi w administracji publicznej w świecie zmian i rozwoju
Termin
18-08-2014, 19-08-2014, 20-08-2014, 25-08-2014, 26-08-2014
Czas trwania
25 godzin
Forma zajęć
warsztatowo-seminaryjna, z dużą ilością ćwiczeń i case’ówLiczba uczestników
15 osóbKoszt
1350.00 PLNAdresat
Dyrektorzy personalni, menedżerowie odpowiedzialni za systemowe zarządzanie kadrami w administracji publicznej.
Cele
Rozwój wiedzy i umiejętności liderów odpowiedzialnych za systemowe zarządzanie kadrami w zakresie budowania efektywnych rozwiązań personalnych i trafnej oceny z kim, kiedy i w jakim zakresie możliwe jest realizowanie strategicznych projektów z zakresu zarządzania ludźmi.
Efekty szkolenia
Wzrost kompetencji w zakresie systemowego zarządzania kadrami.
Program
- Strategia personalna – filozofia zarządzania
- perspektywa systemowa – wywodząca się z filozofii klasycznej, w której ten kto zarządza innymi koncentruje się na usystematyzowaniu i uporządkowaniu funkcji, ról, zadań i obowiązków.
- perspektywa indywidualistyczna – wywodząca się z filozofii nowożytnej, w której dużo większy nacisk położony jest na podmiotowość i indywidualność osób zajmujących poszczególne stanowiska i wykonujących określone zadania oraz na uzyskiwane przez nich wyniki i rezultaty.
- perspektywa pragmatyczna – wywodząca się z fenomenologii i filozofii języka (Heidegger, Wittgenstein, Levinas) – w której szczególny nacisk położony jest na indywidualny rozwój każdego człowieka, jego myślenia, reakcji emocjonalnych i sposobu działania.
- Systemy i projekty personalne
- Bariery utrudniające opracowanie i wdrożenie efektywnych rozwiązań systemowych i projektów personalnych
- Ewaluator wartości i skuteczności projektu personalnego
- Rozwój pracowników
- Modele rozwoju człowieka dorosłego: Piaget, Kohlberg, Labouvie-Vief, Loevinger, Kegan, Torbert
- kryzys ekspercki polegający na braku efektów w wyniku podejmowania przede wszystkim działań systemowych
- kryzys indywidualistyczny powiązany z wypaleniem i zakwestionowaniem dotychczas realizowanych zadań i celów.
- Ocena kompetencji
- Analiza i porównanie różnych narzędzi oceny opracowanych i wykorzystywanych przez trenerów prowadzących szkolenie w ponad 50 projektach z zakresu oceny kompetencji zawodowych. Do analizy wybrane zostaną rozwiązania najskuteczniejsze jak i te najbardziej skrajne i nieefektywne
- Motywowanie
- Budowanie systemów wynagrodzeń stałych i zmiennych w oparciu o zrównoważoną metodą analityczno-punktową.
Każdy z uczestników szkolenia otrzyma 5 narzędzi:
- Kwestionariusz HPI (Human Performance Improvement) umożliwiający analizę barier utrudniających pracownikom efektywne wykonywanie powierzonych zadań.
- Ewaluator wartości i skuteczności projektu personalnego
- Gadżet (5 liter) wspierający budowanie rozwiązań oraz myślenie zgodnie z współzależną logiką działania.
- 6 skal obserwacyjnych do oceny kompetencyjnej menedżera
- Ewaluator systemu wynagrodzeń