Tytuł szkolenia

Zarządzanie zespołem w administracji publicznej

Termin

17-10-2024, 18-10-2024

Termin

17-18.10.2024

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne, warsztat, praktyczny trening umiejętności. Pracujemy interaktywnie. Wykorzystywane są gry, symulacje, ćwiczenia indywidualne oraz grupowe, które pozwalają doświadczyć omawianych sytuacji.

Liczba uczestników

14

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Dariusz Wawrzeniecki

Adresat

  • Dyrektorzy, naczelnicy, osoby awansowane z zespołu albo o krótkim stażu managerskim
  • Pracownicy działów personalnych, dedykowani do wspierania awansowanych liderów
  • Osoby kierujące projektami

Cele

  • Poznanie zasad budowania efektywności zespołu i sprzyjającej atmosfery pracy
  • Pogłębienie świadomości siebie (co jest moją mocną stroną, co powinienem rozwijać)
  • Przećwiczenie kluczowych interwencji menadżerskich
  • Doskonalenie kompetencji liderskich

Efekty szkolenia

  • Dowiesz się, jak wzmacniać swój autorytet menedżerski, jak reagować na sytuacje, które mogą podkopać Twój wizerunek
  • Udoskonalisz swoje umiejętności budowania relacji z pracownikami
  • Poznasz zasady motywowania i rozwijania pracowników
  • Przećwiczysz wyznaczanie celów i delegowanie zadań
  • Zwiększysz świadomość swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju w roli lidera
  • Poznasz sposoby reagowania na trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem

Program

  1. Przywództwo i kierowanie zespołem
    • Rola przywódcy
    • Elementy budujące i niszczące autorytet szefa w zespole
    • Style kierowania – jak dopasować styl pracy do pracownika?
    • Jak zarządzać, aby nie demotywować podwładnych
  2. Zasady motywowania
    • Motywacyjna funkcja celu lub precyzyjnie określonego zadania
    • Co motywuje pracowników?
    • Motywacja finansowa i poza finansowa
    • Błędy motywowania – co demotywuje najbardziej?
  3. Wyznaczanie celów – delegowanie zadań
    • Rola jasnego stawiania celów
    • Cele i zadania a zaangażowanie podwładnych w pracę oraz zwiększenie ich samodzielności
    • Cele i zadania a identyfikacja z pracodawcą
    • Zasady delegowania
  4. Zasady prowadzenia skutecznych rozmów z pracownikami
    • Przygotowanie do przeprowadzenia rozmowy
    • Zasady przekazywania ocen pozytywnych
    • Zasady przekazywania ocen negatywnych
    • Konstruktywna krytyka
    • Jak radzić sobie z frustracją, postawą bierną, roszczeniową lub agresją podwładnego