Tytuł szkolenia

Skuteczny menedżer - budowanie autorytetu przywódcy

Termin

05-06-2023, 06-06-2023

Termin

5-6.06.2023

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarnie: mini-wykłady, quizy i kwestionariusze menedżerskie, ćwiczenia i gry zespołowe, filmy dydaktyczne, dyskusja uczestników

Liczba uczestników

16

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

prof. Marek Szopa

Adresat

  • kadra kierownicza urzędów wszystkich szczebli
  • kierownicy projektów, liderzy zespołów
  • osoby przygotowujące się do objęcia stanowisk menedżerskich

Cele

Wzrost umiejętności zarządzania personelem, motywowania, delegowania zadań, rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, komunikacji, budowania efektywnych zespołów z jednoczesnym budowaniem autorytetu przywódcy.

Efekty szkolenia

  • pogłębienie wiedzy na temat kluczowych umiejętności menedżerskich i stylów zarządzania
  • opanowanie praktycznych sposobów motywowania, m.in. przez udzielanie informacji zwrotnej
  • nabycie umiejętności budowania autorytetu przywódcy

Program

  • Podstawy zarządzania, od czego zależy efektywność menedżerska?
  • Rozwijanie kluczowych umiejętności menedżerskich
  • Budowanie wiarygodności przywódcy i wpływanie na zespół
  • Dostosowywanie stylu kierowania do zadań i dojrzałości pracowników – model Harseya i Blancharda
  • Delegowanie uprawnień i odpowiedzialności
  • Motywowanie pracowników kluczem efektywności menedżerskiej
  • Umiejętności komunikacyjne przywódcy, model DEEP udzielania informacji zwrotnych, ćwiczenie
  • Turkusowe organizacje, czym są i jak można wykorzystać wypracowane przez nie sposoby motywowania pracowników
  • Podejmowanie decyzji menedżerskich w oparciu o model Vrooma-Yettona-Jago
  • Budowanie autorytetu przywódcy w oparciu o triadę Arystotelesa (ethos, pathos i logos)
  • Wspomaganie i próżniactwo społeczne oraz ich konsekwencje dla organizacji pracy
  • Role zespołowe wg  Belbina oraz ich wykorzystanie do budowy efektywnych zespołów, syndrom myślenia grupowego