Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Protokół dyplomatyczny i etykieta urzędnicza
Termin
16.05.2023
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarne: wykład, dyskusja, ćwiczeniaLiczba uczestników
20Koszt
550.00 PLNProwadzący
Bogumiła WięcławAdresat
- osoby pracujące w administracji publicznej: państwowej i samorządowej odpowiedzialne za kontakty z partnerami zewnętrznymi
- osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre
- osoby pragnące zdobyć swobodę w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych z przedstawicielami polskimi i zagranicznymi w celu lepszego osiągania celów zawodowych
Cele
Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji imprez i wydarzeń oficjalnych, z udziałem partnerów polskich i zagranicznych oraz zdobycie umiejętności pozytywnego kreowania wizerunku urzędu/instytucji przez zewnętrznych odbiorców a także budowanie właściwych relacji i kontaktów z przedstawicielami z Polski i zagranicy.
Efekty szkolenia
- umiejętność zastosowania zasady protokołu dyplomatycznego w budowaniu pozytywnego wizerunku państwa, urzędu, instytucji, organizacji i firmy
- umiejętność zapobiegania sytuacjom konfliktowym, co pozwala na realizację celów zawodowych w relacjach z partnerami polskimi i zagranicznymi
Program
· POJĘCIE PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO
- pojęcie protokołu dyplomatycznego (ceremoniał, etykieta, savoir-vivre)
· ZASADY PRECEDENCJI
- kto pierwszy w sytuacjach oficjalnych, zawodowych i towarzyskich
- precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa
- zasada prawej strony
- zasada alternatu przy podpisywaniu umów
- zajmowanie miejsc podczas spotkań, konferencji, rozmów, negocjacji, w gabinecie,
w samochodzie, przy stole,
KONTAKTY INTERPERSONALNE
- pierwsze wrażenie
- pozdrawianie
- powitanie
- pożegnanie
- po czyjej stronie leży inicjatywa gestów
- uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
- przedstawianie siebie i innych
- rozmowa – formy kurtuazyjne, sztuka niezobowiązującej rozmowy tzw. small talk
- sytuacje niezręczne i gafy – jak z nich wybrnąć?
· BILETY WIZYTOWE
- rodzaje i funkcje
- zasady wymieniania wizytówek
· PROFESJONALNY WIZERUNEK
- ubiór stosowny w biurze
- ubiór stosowny w sytuacjach oficjalnych
- podstawowe uchybienia pań i panów
- dress code na zaproszeniach
PRZYJĘCIA I ETYKIETA STOŁU
- zaproszenia
- przyjęcia na stojąco
- rola i obowiązki gospodarza i gości
WIZYTY I DELEGACJE ZAGRANICZNE
- rodzaje i formy delegacji
- przygotowanie i realizacja programu
- „infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze
- elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, przyjęcia i posiłki
- elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie
- kwiaty i upominki
PODRÓŻE ZAGRANICZNE:
- przygotowanie do wyjazdu
- co należy wiedzieć przed wyjazdem służbowym za granicę,
MIĘDZYNARODOWY SAVOIR-VIVRE
- spotkania z przedstawicielami rożnych kultur
- różnice kulturowe