Tytuł szkolenia

Protokół dyplomatyczny i etykieta urzędnicza

Termin

03-10-2018, 04-10-2018

Termin

3-4.10.2018

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. I dzień 10.00-16.00   II dzień 9.00-16.30

Forma zajęć

wykład interaktywny interaktywnego z szerokim uwzględnieniem elementów praktycznych (prezentacja multimedialna, ćwiczenia zespołowe i indywidualne, test), lunch zasiadany

Liczba uczestników

20

Koszt

900.00 PLN

Prowadzący

Bogumiła Więcław

Adresat

  • osoby pracujące w administracji publicznej: państwowej i  samorządowej odpowiedzialne za kontakty z partnerami zewnętrznymi
  • osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre
  • osoby pragnące zdobyć swobodę w nawiązywaniu  kontaktów interpersonalnych z przedstawicielami polskimi i zagranicznymi  w celu lepszego osiągania celów zawodowych

Cele

Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji imprez i wydarzeń oficjalnych, z udziałem partnerów polskich i  zagranicznych oraz zdobycie umiejętności pozytywnego kreowania wizerunku urzędu/instytucji przez zewnętrznych odbiorców a także budowanie właściwych relacji i kontaktów z przedstawicielami z Polski i zagranicy. 

Efekty szkolenia

  • umiejętność zastosowania zasady protokołu dyplomatycznego w budowaniu pozytywnego wizerunku państwa, urzędu, instytucji, organizacji i firmy
  • umiejętność zapobiegania sytuacjom konfliktowym, co pozwala na realizację celów zawodowych w relacjach z partnerami polskimi i zagranicznymi

Program

  • pojęcie protokołu dyplomatycznego (ceremoniał, etykieta, savoir-vivre)
  • etykieta i dobre obyczaje w urzędzie i poza nim
  • zasady precedencji – kto pierwszy w sytuacjach oficjalnych, zawodowych i towarzyskich; zasada prawej strony
  • zasada alternatu przy podpisywaniu umów
  • zajmowanie miejsc podczas spotkań, negocjacji, w gabinecie,
  • w samochodzie, przy stole
  • kontakty interpersonalne – pierwsze wrażenie, pozdrawianie, powitanie, pożegnanie – po czyjej stronie leży inicjatywa gestów, przedstawianie siebie i innych
  • konferencje, spotkania - organizacja i uczestniczenie
  • wystąpienia publiczne i okolicznościowe – współpraca z tłumaczem
  • przyjęcia i etykieta stołu- zaproszenia, przyjęcia na stojąco
  • i zasiadane, obowiązki gospodarza i gościa
  • profesjonalny wizerunek - ubiór stosowny w biurze i  w sytuacjach oficjalnych, podstawowe uchybienia kobiet i mężczyzn, dress code na zaproszeniach
  • wizyty i delegacje zagraniczne – spotkania z przedstawicielami różnych kultur, międzynarodowy savoir-vivre
  • korespondencja urzędowa i elektroniczna tzw. netykieta