Tytuł szkolenia

Protokół dyplomatyczny i etykieta urzędnicza

Termin

11-04-2024

Termin

11.04.2024

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00 

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne: wykład, dyskusja, ćwiczenia

Liczba uczestników

20

Koszt

600.00 PLN

Prowadzący

Bogumiła Więcław

Adresat

  • osoby pracujące w administracji publicznej: państwowej i  samorządowej odpowiedzialne za kontakty z partnerami zewnętrznymi
  • osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre
  • osoby pragnące zdobyć swobodę w nawiązywaniu  kontaktów interpersonalnych z przedstawicielami polskimi i zagranicznymi  w celu lepszego osiągania celów zawodowych

Cele

Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji imprez i wydarzeń oficjalnych, z udziałem partnerów polskich i  zagranicznych oraz zdobycie umiejętności pozytywnego kreowania wizerunku urzędu/instytucji przez zewnętrznych odbiorców a także budowanie właściwych relacji i kontaktów z przedstawicielami z Polski i zagranicy. 

Efekty szkolenia

  • umiejętność zastosowania zasady protokołu dyplomatycznego w budowaniu pozytywnego wizerunku państwa, urzędu, instytucji, organizacji i firmy
  • umiejętność zapobiegania sytuacjom konfliktowym, co pozwala na realizację celów zawodowych w relacjach z partnerami polskimi i zagranicznymi

Program

POJĘCIE PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO

  • pojęcie protokołu dyplomatycznego (ceremoniał, etykieta, savoir-vivre)

ZASADY PRECEDENCJI

  • kto pierwszy w sytuacjach oficjalnych, zawodowych i towarzyskich
  • precedencja  państwowa, dyplomatyczna, biznesowa
  • zasada prawej strony
  • zasada alternatu przy podpisywaniu umów
  • zajmowanie miejsc podczas spotkań, konferencji, rozmów, negocjacji,  w gabinecie, w samochodzie, przy stole,

KONTAKTY INTERPERSONALNE

  • pierwsze wrażenie
  • pozdrawianie
  • powitanie
  • pożegnanie
  • po czyjej stronie leży inicjatywa gestów
  • uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
  • przedstawianie siebie i innych
  • rozmowa – formy kurtuazyjne, sztuka niezobowiązującej rozmowy tzw. small talk
  • sytuacje niezręczne i gafy – jak z nich wybrnąć?

BILETY WIZYTOWE

  • rodzaje i funkcje
  • zasady wymieniania wizytówek

PROFESJONALNY WIZERUNEK

  • ubiór stosowny w biurze
  • ubiór stosowny w sytuacjach oficjalnych
  • podstawowe uchybienia pań i panów
  • dress code na zaproszeniach

PRZYJĘCIA I ETYKIETA STOŁU

  • zaproszenia
  • przyjęcia na stojąco
  • rola i obowiązki gospodarza i gości

WIZYTY I DELEGACJE ZAGRANICZNE

  • rodzaje i formy delegacji
  • przygotowanie i realizacja programu
  • „infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze
  • elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, przyjęcia i posiłki
  • elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie
  • kwiaty i  upominki

PODRÓŻE ZAGRANICZNE

  • przygotowanie do wyjazdu
  • co należy wiedzieć przed wyjazdem służbowym za granicę,

MIĘDZYNARODOWY SAVOIR-VIVRE

  • spotkania z przedstawicielami rożnych kultur
  • różnice kulturowe