Zakres szkolenia
Prawo administracyjneTytuł szkolenia
ONLINE LIVE Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej – praktyczne aspekty rozpatrywania
Termin
17-18.03.2021
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładachLiczba uczestników
15Koszt
600.00 PLNProwadzący
Daniel NowickiAdresat
- wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
 - pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych chcący uzupełnić swoją wiedzę na temat skarg i wniosków oraz petycji
 
Cele
- przedstawienie regulacji ustawy o petycjach i zasad ich stosowania
 - omówienie praktycznych aspektów realizacji przepisów o skargach
 - i wnioskach i petycjach (kryteria rozróżnienia)
 
Program
- Pojęcie petycji, skargi i wniosku
 - Relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
 - Właściwość organów w sprawach petycji, skarg oraz wniosków
 - Relacja między skargą i petycją a postępowaniem administracyjnym
 - Formy wnoszenia petycji, skargi i wniosku – wymogi i usuwanie braków
 - Przebieg postępowania w sprawie petycji, skarg i wniosków
 - Terminy rozpatrywania petycji, skarg i wniosku
 - Sposoby zwalczania opieszałości w załatwianiu petycji, skargi i wniosków
 - Sposoby rozpatrywania petycji, skarg i wniosków
 - Organizacja przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków oraz nadzór i kontrola nad prawidłowością działania organów w tym zakresie