| 
                                            Regulacje prawne dotyczące czasu pracy w administracji – na jakich zasadach należy stosować Kodeks pracy, a na jakich przepisy szczególne?Pojęcie czasu pracy – co znaczy pozostawanie w dyspozycji pracodawcy i jak traktować tzw. czynności przygotowawcze?Odrębności i szczególne regulacje dotyczące czasu pracy urzędników i pracowników niepełnosprawnych, w tym: 
                                            szczególne zasady organizowania czasu pracy pracowników/urzędników niepełnosprawnych,wymiar czasu pracy pracowników/urzędników niepełnosprawnych na 2021 r.,przykłady, w jaki sposób nie można zaplanować pracy niepełnosprawnego,zasady planowania czasu pracy pracownika/urzędnika niepełnosprawnego zatrudnionego na część etatu (stanowisko Ministerstwa pracy),okres rozliczeniowy obowiązujący pracowników/urzędników niepełnosprawnych (zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Pracy),dodatkowa przerwa pracownika/urzędnika niepełnosprawnego – jakie są zasady korzystania z takiej przerwy?zakazy dotyczące czasu pracy osób niepełnosprawnych oraz przypadki, w których pracownik/urzędnik niepełnosprawny może być zwolniony z zakazu,jak poprawnie odczytać i zinterpretować orzeczenie lekarskie zwalniające niepełnosprawnego z zakazów? Jak lekarz powinien sformułować takie orzeczenie (stanowisko Ministerstwa pracy),organizowanie czasu pracy pracownika/urzędnika niepełnosprawnego w czasie oczekiwania na kolejne orzeczenie o niepełnosprawności (stanowisko BON),zasady zwalniania pracownika/urzędnika niepełnosprawnego na czas badań specjalistycznych, zabiegów leczniczych lub usprawniających uzyskania zaopatrzenia ortopedycznego lub jego naprawy – czego nie wolno pracodawcy? 
                                            Dostępne w urzędach i innych instytucjach systemy i rozkłady czasu pracy – na jakich zasadach mogą być stosowane i usprawniać pracę w urzędzie lub instytucji? 
                                            jakich systemów czasu pracy nie stosuje się wobec pracowników i urzędników określonych urzędów i instytucji?wnioski pracowników/urzędników o ruchomy i indywidualny rozkład czasu pracy – na jakich zasadach powinny być tworzone, gromadzone i gdzie przechowywane? 
                                            Okres rozliczeniowy pracowników/urzędników administracji – ile wynosi, do czego służy i czy może być wydłużany?Obowiązek planowania czasu pracy w urzędzie/instytucji z zachowaniem doby pracowniczej oraz z zachowaniem okresów odpoczynku dobowego i tygodniowego,Godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy pracowników/urzędników oraz zasady ich poprawnego ewidencjonowania,Wymiar czasu pracy pracowników i urzędników w administracji – zasady ustalania liczby dni pracy i dni wolnych, 
                                            zasady planowania czasu pracy gdy święto przypada w sobotę albo w niedzielę, 
                                            Przypadki, w których konieczne jest tworzenie harmonogramów (grafików) czasu pracy konkretnego pracownika/urzędnika, w tym: 
                                            zasady sporządzania harmonogramów (grafików) czasu pracy, w tym termin przekazywania harmonogramów (grafików) pracownikom/urzędnikom,wątpliwości, co do możliwości dokonywania zmian w harmonogramach (grafikach) czasu pracy (wykładnia Głównego Inspektora Pracy oraz Ministerstwa Pracy),termin na podanie do wiadomości pracownika/urzędnika poprawki w harmonogramie (grafiku), 
                                            Praca zdalna a czas pracy – czy są różnice w sferze czasu pracy w porównaniu z pracą stacjonarną? w szczególności: 
                                            zasady ustalania godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy w przypadku pracy zdalnej, w tym problematyka przydatności list obecności,rozkłady czasu pracy, które mogą być ułatwieniem w przypadku wykonywania pracy zdalnej,wnioski o ruchomy i indywidualny czas pracy składane w trakcie pracy zdalnej,ewidencja czasu pracy pracownika pracującego zdalnie,ewidencja wykonanych czynności, jako dokumenty pomocy w rozliczaniu i ewidencjonowaniu czasu pracy w pracy zdalnej (stanowisko Ministerstwa pracy co do miejsca przechowywania ewidencji wykonanych czynności), 
                                            Zasady wyjść prywatnych, ich odpracowania i ewidencjonowania, w tym: 
                                            postać i miejsce przechowywania wniosku o wyjście prywatne,ograniczenia w korzystaniu z wyjść prawnych,możliwość korzystania z wyjść prywatnych w trakcie pracy zdalnej,termin na odpracowanie wyjścia prywatnego,sposoby odpracowywania wyjść prywatnych często kwestionowane przez PIP,poprawne zaznaczanie wyjść prywatnych i ich odpracowania w ewidencji czasu pracy pracownika/urzędnika, 
                                            zasady odpracowania wyjścia prywatnego przez pracowników objętych zakazem albo ograniczeniem wykonywania pracy nadliczbowej oraz innych pracowników, którzy co do zasady nie mogą pracować dłużej niż 8 godzin na dobę, 
                                            Zasady ewidencjonowania i dokumentowania zwolnień od pracy, wyjść służbowych, przerw oraz spóźnień, w tym: 
                                            czy w czasie przerwy można wyjść poza urząd/instytucję?zasady na jakich można odpracować spóźnienie,jakie dokumenty nie powinny być podpinane pod ewidencję czasu pracy? 
                                            Praca w godzinach nadliczbowych – definicja i dopuszczalność wykonywania takiej pracy, w tym: 
                                            praca nadliczbowa w ruchomym czasie pracy zgodnie ze stosowaną wykładnią,obowiązek ewidencjonowania godzin nadliczbowych,ograniczenia i zakazy w powierzeniu pracy nadliczbowej (obowiązek stosowania limitów takiej pracy),rodzaje limitów pracy nadliczbowej i zasady ich stosowania,konsekwencje naruszenia okresu odpoczynku w wyniku pracy nadliczbowej, przypadki w których konieczne jest udzielenie równoważnego okresu odpoczynku, 
                                            Zasady poprawnego rekompensowania pracy nadliczbowej w administracji,Praca ponadwymiarowa pracownika/urzędnika zatrudnionego na część etatu oraz zasady jej poprawnego rekompensowania (wątpliwości wskazywane w wykładni),Praca w porze nocnej – zasady jej ewidencjonowania i rekompensowania, 
                                            Zasady rozliczania i ewidencjonowania dyżuru, w tym: 
                                            odrębności dyżuru w miejscu pracy lub innym wskazanym przez przełożonego i dyżuru domowego,dyżur, a okresy odpoczynku, 
                                            Zasady poprawnego rozliczania czasu pracy, gdy pracownik/urzędnik brał udział w szkoleniu lub wyjeździe służbowym,Czas i postać w jakiej może być przechowywana dokumentacja dotycząca ewidencjonowania czasu pracy, 
                                            zasady prowadzenia dokumentacji dotyczącej ewidencjonowania czasu pracy w postaci elektronicznej,zasady przechodzenia na postać elektroniczną dokumentacji pracowniczej. |