Tytuł szkolenia

Etykieta w komunikacji oficjalnej, biznesowej i międzykulturowej

Termin

25-05-2023

Termin

25.05.2023

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy) godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne

Liczba uczestników

20

Koszt

550.00 PLN

Prowadzący

Paweł Grotowski

Adresat

Pracownicy administracji publicznej związani z pionem komunikacji społecznej; biorący udział w spotkaniach krajowych i zagranicznych; współpracujący z mediami i dziennikarzami; reprezentujący siebie oraz swoją instytucję przed mediami, innymi instytucjami w Kraju i za granicą; występujący publicznie oraz prowadzący różnego rodzaju spotkania, konsultacje, narady także w trybie on-line.

Cele

Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych,

zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami oraz budowanie relacji oficjalnych i zawodowych w zgodzie zasadami etykiety.

Szkolenie skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej w tym komunikacji werbalnej, epistolarnej oraz pozawerbalnej. Szkolenie zawiera także nowy komponent „etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji”, który odpowiada na wyzwania zdalnej pracy i częstych spotkań na platformach komunikacyjnych. Szkolenie porusza także zaganienia dotyczące poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, zastosowania zasady starszeństwa w relacjach służbowych, autoprezentacji i udziału w spotkaniach i naradach.

Efekty szkolenia

Dzięki szkoleniu, jego uczestnicy posiądą podstawowe informacje na temat procesu komunikacji. Poznają zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej, sporządzania korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, a także wystąpień publicznych i prowadzenia wideo-rozmów on-line.

Uczestnicy poznają najważniejsze elementy komunikacji pozawerbalnej oraz nauczą się jej wykorzystywać w swoich wystąpieniach publicznych.

Dodatkowo uczestnicy poznają najważniejsze zasady etykiety związane z budowaniem relacji oficjalnych i zawodowych  jak również tworzenia pozytywnego wizerunku swojego oraz reprezentowanej instytucji.

Program

Wstęp

● historyczne źródła etykiety i jej ewolucja

● najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika

● zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych

● wszystko, co robimy jest komunikacją...

Część I - Etykieta w komunikacji 1

  • komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
  • eedback czyli informacja zwrotna – NOWOŚĆ
  • zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • zasady sporządzania korespondencji służbowej
  • zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
  • nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
  • etykieta wideo rozmowy o wideo konferencji - NOWOŚĆ
  • tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
  • elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach

Część II – Etykieta w komunikacji 2

  • zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
  • przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
  • elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i ineresująco – NOWOŚĆ
  • zasady udziału w spotkaniach i naradach
  • wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
  • sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

 

 

Część III - Etykieta w komunikacji międzykulturowej

  • pochodzenie różnic międzykulturowych
  • proksemika czyli dystanse społeczne
  • kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
  • rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
  • kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
  • kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
  • kultura terminowa vs. nieterminowa
  • kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
  • zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 6 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji.

DO WYBORU: Stany Zjednoczone Ameryki, Kraje Zatoki Perskiej, Połwysep Indyjski, Kraje Afryki Subsaharyjskiej, Kraje Byłego ZSRR, Chiny, Japonia, Francja, Singapur, Kraje DACHL.