Tytuł szkolenia

Efektywny zespół. Co pomaga a co utrudnia wspólne działanie w zespołach w administracji publicznej

Termin

02-12-2024, 03-12-2024

Termin

2-3.12.2024

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Krzysztof Bobiński

Adresat

Pracownicy administracji

Cele

  • Celem szkolenia z pracy zespołowej jest rozwijanie umiejętności skutecznej współpracy między członkami zespołu. Warsztat pomaga w budowaniu zdolności do efektywnej komunikacji, dzielenia się pomysłami oraz dążenia do osiągania wspólnych celów.
  • Celem jest również rozwijanie umiejętności zespołowego podejścia do identyfikowania, analizowania i rozwiązywania problemów.
  • Szkolenie z pracy zespołowej wspiera tworzenie zespołów, które składają się z różnych pokoleń i kultur. Celem jest umożliwienie skutecznej współpracy między różnorodnymi jednostkami oraz wykorzystanie tej różnorodności jako źródła innowacyjności i kreatywności.

Efekty szkolenia

  • Zrozumienie specyfiki pracy zespołowej w odróżnieniu od pracy w grupie jednostek
  • Zrozumienie i identyfikacja dynamiki rozwoju zespołów i procesów grupowych
  • Zrozumienie roli konfliktu w rozwoju zespołu
  • Umiejętności identyfikowania etapów rozwoju zespołów
  • Zrozumienie i zarządzanie specyfiką zespołów zróżnicowanych generacyjnie

Program

  1. Warunki niezbędne do powstania zespołów
    • Co różni zespół od grupy
    • Elementy niezbędne i dodatkowe powstania zespoły
  2. Fazy rozwoju zespołów
    • Formowanie zespołu (Forming)
    • Rozwiązywanie trudności i konfliktów (Storming)
    • Organizowanie zespołu i budowanie zaufania (Norming)
    • Współpraca (Performing)
    • Rozwiązanie zespołu (Adjourning)
  3. Rola konfliktu w rozwoju zespołu
    • Konstruktywny i destrukcyjny konflikt w zespole
    • Co zyskuje zespół dzięki „tarciom”
  4. Model Lencioniego
    • 5 dysfunkcji pracy zespołowe
    • Omijanie dysfunkcji pracy zespołowej
  5. Procesy psychologiczne w pracy zespołowej
    • Syndrom grupowego myślenia
    • Konformizm
    • Wpływ mniejszości na większość
    • Polaryzacja
    • Próżniactwo społeczne
    • Synergia
  6. Badanie efektywności zespołów w administracji publicznej
  7. Różnice pokoleniowe
    • Charakterystyka pokoleń obecnych na rynku pracy: Baby Boomers, Pokolenie X, Pokolenie Y (Millennials) i Pokolenie Z
    • Zdarzenia historyczne i kulturowe, które kształtują wartości, postawy i oczekiwania poszczególnych pokoleń
    • Różnice w systemach wartości i priorytetach między pokoleniami
    • Jak różne pokolenia są motywowane i czego oczekują od pracy i życia zawodowego
  8. Skuteczne Spotkania Zespołowe:
    • Szkolenie w organizacji efektywnych spotkań zespołowych
    • Kształtowanie umiejętności prowadzenia dyskusji, podejmowania decyzji i monitorowania postępów