Zakres szkolenia

Umiejętności

Tytuł szkolenia

Efektywna komunikacja w procesie kontroli - przez współpracę do celu

Termin

21-04-2015, 22-04-2015

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

wykład, warsztaty zespołowe

Liczba uczestników

15

Koszt

950.00 PLN

Adresat

• pracownicy komórek organizacyjnych odpowiedzialni m.in. za realizację i nadzór czynności kontrolnych oraz związanych z audytem wewnętrznym • kierownicy średniego i kadra wyższego szczebla zaangażowana w procesy związane z kontrolą i audytem

Cele

• uświadomienie uczestnikom istotności budowy skutecznego systemu komunikacji w procesie kontroli i audytu • wskazanie uczestnikom ograniczeń z jakimi kontrolujący, jako urzędnicy państwowi, muszą się liczyć prowadząc kontrole w ramach porządku prawnego

Efekty szkolenia

• zapoznanie uczestników z głównymi wymaganiami efektywnego procesu komunikacji, w tym jak rozpoznawania i dostosowywania stylu komunikacji w procesie kontroli • wskazanie najczęściej spotykanych barier w procesach komunikowania, ze szczególnym uwzględnieniem przyczyn powstawania konfliktów • nabycie przez uczestników umiejętności zachowania asertywnej postawy oraz korzystania z informacji zwrotnej • zwiększenie efektywności i skuteczności kontroli prowadzonych przez instytucje państwowe w kontekście doskonalenia działania organizacji

Program

  1. Ograniczenia w procesie komunikacji wynikające z norm prawa – obowiązek działania kontrolera na podstawie prawa i w granicy prawa
  2. Etyka w procesie kontroli – wizerunek, postawa i działania kontrolera.
  3. Wpływ komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej na realizację celów procesu kontroli
  4. Psychologiczne aspekty procesu komunikacji, w tym m.in.: bariery i przeszkody w nim występujące, wpływ przekonań i stereotypów na skuteczność odbioru przekazu, rozróżnienie stylów komunikacji w kontekście różnych typów osobowości, komunikacja niewerbalna
  5. Umiejętność wykorzystania informacji zwrotnej szczególnie w sytuacji konfliktu, w tym m.in. powstałego na tle stosowania profesjonalnego osądu kontrolera
  6. Wykorzystanie przez kontrolera zawodowego sceptycyzmu a umiejętność asertywnego zachowania