Zakres szkolenia

Zarządzanie projektami

Tytuł szkolenia

Design Thinking – skuteczna metoda tworzenia innowacyjnych rozwiązań

Termin

25-11-2024, 26-11-2024

Termin

25-26.11.2024

Czas trwania

18 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-17.00

Forma zajęć

Szkolenie online, wykład, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje

Liczba uczestników

15

Koszt

750.00 PLN

Prowadzący

Michał Eromin

Adresat

Od uczestników szkolenia nie jest wymagane posiadanie specjalistycznej wiedzy. Mogą wziąć w nim udział zarówno osoby niezaznajomione z tematyką, jak również osoby chcące poszerzyć zakres wiedzy z omawianej dziedziny tj. m.in.: projektanci (junior/mid), programiści, architekci systemów, analitycy biznesowi, specjaliści ds. marketingu, kierownicy projektów, menedżerowie.

Cele

Celem szkolenia jest przedstawienie podejścia do procesu wytwarzania produktów wykorzystującego “myślenie projektowe” (Design Thinking).

Efekty szkolenia

Szkolenie pozwoli uczestnikowi:

  • zrozumieć czym jest Design Thinking i dlaczego jest tak bardzo skuteczny
  • dowiedzieć się skąd bierze się innowacja, czym jest i czym NIE jest
  • zrozumieć dlaczego “więksi i lepsi” pracują inaczej
  • zobaczyć jak Design Thinking wdrożyć w proces wytwarzania produktu
  • wiedzieć dlaczego Design powinien być strategią a nie dekoracją
  • poznać sposoby szybkiego sprawdzenia czy pomysł ma sens
  • ryzykować (i nie panikować) w poszukiwaniu bardziej kreatywnych pomysłów
  • wiedzieć jak robiąc mniej, osiągnąć więcej
  • przekonać się jak można przyspieszyć “zwinne metodyki”
  • poznać przykłady pokazujące niezwykłą skuteczność myślenia projektowego

Program

  • Wprowadzenie do Design Thinking: czym jest, kiedy stosować, jak połączyć z innymi procesami w firmie?
  • Empatia: czym jest empatia, empatia w procesie Design Thinking, narzędzia służące empatii, wprowadzenie do przeprowadzania wywiadów
  • Empatia: przeprowadzanie wywiadów, persony, moodboard, mapa empatii. Podsumowanie
  • Diagnoza potrzeb: czym są potrzeby; etapy procesu Diagnozy potrzeb; tworzenie Zagadnienia procesowego jako punkt docelowy Diagnozy potrzeb
  • Generowanie pomysłów: etapy procesu Generowania pomysłów; podsumowanie poznanego procesu DT
  • Prototypowanie: wprowadzenie; rodzaje prototypów; sens prototypowania i testowania
  • Prototypowanie: stworzenie pierwszego prototypu wybranego rozwiązania
  • Testowanie: Prezentacje prototypów z feedbackiem z grupy
  • Testowanie: wprowadzenie do testowania i zbierania informacji zwrotnej; metody zbierania informacji zwrotnej; rodzaje testów i testerów
  • Prototypowanie i Testowanie: stworzenie ulepszone/nowej wersji prototypu „po teście” i poddanie go testowi
  • Prototypowanie i Testowanie w praktyce: jak można to zrobić w swojej praktyce zawodowej
  • Planowanie procesu DT dla wybranego zagadnienia (w grupach), w oparciu o model DT
  • Dynamika pracy zespołów – energizery