Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Budowanie zespołów. Warsztat praktyczny
Termin
3-4.06.2024
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarne. Warsztaty (zadania, symulacje)Liczba uczestników
18Koszt
850.00 PLNProwadzący
Krzysztof BobińskiCele
- rozwijanie umiejętności skutecznej współpracy między członkami zespołu. Warsztat pomaga w budowaniu zdolności do efektywnej komunikacji, dzielenia się pomysłami oraz dążenia do osiągania wspólnych celów.
- rozwijanie umiejętności zespołowego podejścia do identyfikowania, analizowania i rozwiązywania problemów.
- wsparcie tworzenia zespołów, które składają się z różnych pokoleń i kultur.
- umożliwienie skutecznej współpracy między różnorodnymi jednostkami oraz wykorzystanie tej różnorodności jako źródła innowacyjności i kreatywności.
Efekty szkolenia
- Zrozumienie specyfiki pracy zespołowej w odróżnieniu od pracy w grupie jednostek
- Zrozumienie i identyfikacja dynamiki rozwoju zespołów i procesów grupowych
- Zrozumienie roli konfliktu w rozwoju zespołu
- Umiejętności identyfikowania etapów rozwoju zespołów
- Zrozumienie i zarządzanie specyfiką zespołów zróżnicowanych generacyjnie
Program
- Warunki niezbędne do powstania zespołów
- Co różni zespół od grupy
- Elementy niezbędne i dodatkowe powstania zespoły
- Fazy rozwoju zespołów
- Formowanie zespołu (Forming)
- Rozwiązywanie trudności i konfliktów (Storming)
- Organizowanie zespołu i budowanie zaufania (Norming)
- Współpraca (Performing)
- Rozwiązanie zespołu (Adjourning)
- Rola konfliktu w rozwoju zespołu
- Konstruktywny i destrukcyjny konflikt w zespole
- Co zyskuje zespół dzięki „tarciom”
- Model Lencioniego
- 5 dysfunkcji pracy zespołowe
- Omijanie dysfunkcji pracy zespołowej
- Procesy psychologiczne w pracy zespołowej w pracy zespołowej
- Syndrom grupowego myślenia
- Konformizm
- Wpływ mniejszości na większość
- Polaryzacja
- Próżniactwo społeczne
- Synergia
- Badanie efektywności pracy zespołowej
- Różnice pokoleniowe
- Charakterystyka pokoleń obecnych na rynku pracy: Baby Boomers, Pokolenie X, Pokolenie Y (Millennials) i Pokolenie Z.
- Zdarzenia historyczne i kulturowe, które kształtują wartości, postawy i oczekiwania poszczególnych pokoleń.
- Różnice w systemach wartości i priorytetach między pokoleniami.
- Jak różne pokolenia są motywowane i czego oczekują od pracy i życia zawodowego
- Skuteczne Spotkania Zespołowe:
- Szkolenie w organizacji efektywnych spotkań zespołowych.
- Kształtowanie umiejętności prowadzenia dyskusji, podejmowania decyzji i monitorowania postępów.