Tytuł szkolenia

Budowanie zespołów. Warsztat praktyczny

Termin

03-06-2024, 04-06-2024

Termin

3-4.06.2024

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne. Warsztaty (zadania, symulacje)

Liczba uczestników

18

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Krzysztof Bobiński

Cele

  • rozwijanie umiejętności skutecznej współpracy między członkami zespołu. Warsztat pomaga w budowaniu zdolności do efektywnej komunikacji, dzielenia się pomysłami oraz dążenia do osiągania wspólnych celów.
  • rozwijanie umiejętności zespołowego podejścia do identyfikowania, analizowania i rozwiązywania problemów.
  • wsparcie tworzenia zespołów, które składają się z różnych pokoleń i kultur.
  • umożliwienie skutecznej współpracy między różnorodnymi jednostkami oraz wykorzystanie tej różnorodności jako źródła innowacyjności i kreatywności.

Efekty szkolenia

  • Zrozumienie specyfiki pracy zespołowej w odróżnieniu od pracy w grupie jednostek
  • Zrozumienie i identyfikacja dynamiki rozwoju zespołów i procesów grupowych
  • Zrozumienie roli konfliktu w rozwoju zespołu
  • Umiejętności identyfikowania etapów rozwoju zespołów
  • Zrozumienie i zarządzanie specyfiką zespołów zróżnicowanych generacyjnie

Program

  1. Warunki niezbędne do powstania zespołów
  • Co różni zespół od grupy
  • Elementy niezbędne i dodatkowe powstania zespoły
  1. Fazy rozwoju zespołów
  • Formowanie zespołu (Forming)
  • Rozwiązywanie trudności i konfliktów (Storming)
  • Organizowanie zespołu i budowanie zaufania (Norming)
  • Współpraca (Performing)
  • Rozwiązanie zespołu (Adjourning)
  1. Rola konfliktu w rozwoju zespołu
  • Konstruktywny i destrukcyjny konflikt w zespole
  • Co zyskuje zespół dzięki „tarciom”
  1. Model Lencioniego
  • 5 dysfunkcji pracy zespołowe
  • Omijanie dysfunkcji pracy zespołowej
  1. Procesy psychologiczne w pracy zespołowej w pracy zespołowej
  • Syndrom grupowego myślenia
  • Konformizm
  • Wpływ mniejszości na większość
  • Polaryzacja
  • Próżniactwo społeczne
  • Synergia
  1. Badanie efektywności pracy zespołowej
  2. Różnice pokoleniowe
  • Charakterystyka pokoleń obecnych na rynku pracy: Baby Boomers, Pokolenie X, Pokolenie Y (Millennials) i Pokolenie Z.
  • Zdarzenia historyczne i kulturowe, które kształtują wartości, postawy i oczekiwania poszczególnych pokoleń.
  • Różnice w systemach wartości i priorytetach między pokoleniami.
  • Jak różne pokolenia są motywowane i czego oczekują od pracy i życia zawodowego
  1. Skuteczne Spotkania Zespołowe:
  • Szkolenie w organizacji efektywnych spotkań zespołowych.
  • Kształtowanie umiejętności prowadzenia dyskusji, podejmowania decyzji i monitorowania postępów.