Zakres szkolenia

Szkolenia centralne

Tytuł szkolenia

Kontrola zamówień publicznych

Termin

23-08-2022, 24-08-2022, 25-08-2022, 26-08-2022, 27-08-2022, 28-08-2022, 29-08-2022, 30-08-2022, 31-08-2022, 01-09-2022, 02-09-2022, 03-09-2022, 04-09-2022, 05-09-2022, 06-09-2022, 07-09-2022, 08-09-2022, 09-09-2022, 10-09-2022, 11-09-2022, 12-09-2022, 13-09-2022, 14-09-2022, 15-09-2022, 16-09-2022, 17-09-2022, 18-09-2022, 19-09-2022, 20-09-2022, 21-09-2022, 22-09-2022, 23-09-2022, 24-09-2022, 25-09-2022, 26-09-2022, 27-09-2022, 28-09-2022, 29-09-2022, 30-09-2022, 01-10-2022, 02-10-2022, 03-10-2022, 04-10-2022, 05-10-2022, 06-10-2022, 07-10-2022, 08-10-2022, 09-10-2022, 10-10-2022, 11-10-2022, 12-10-2022, 13-10-2022, 14-10-2022, 15-10-2022, 16-10-2022, 17-10-2022, 18-10-2022, 19-10-2022, 20-10-2022, 21-10-2022, 22-10-2022, 23-10-2022, 24-10-2022, 25-10-2022, 26-10-2022, 27-10-2022, 28-10-2022, 29-10-2022, 30-10-2022, 31-10-2022, 01-11-2022, 02-11-2022, 03-11-2022, 04-11-2022, 05-11-2022, 06-11-2022, 07-11-2022, 08-11-2022, 09-11-2022, 10-11-2022, 11-11-2022, 12-11-2022, 13-11-2022, 14-11-2022, 15-11-2022, 16-11-2022, 17-11-2022, 18-11-2022, 19-11-2022, 20-11-2022, 21-11-2022, 22-11-2022, 23-11-2022, 24-11-2022

Termin

23.08-24.11.2022

Czas trwania

16 sesji po 12 godzin dydaktycznych

Forma zajęć

wykład, dyskusja moderowana, praca w grupach, praca indywidualna

Liczba uczestników

12

Adresat

pracownicy komórek kontroli w KPRM, ministerstw i urzędów wojewódzkich

Cele

Poprzez to szkolenie chcemy wskazać pracownikom administracji na główne założenia, jakie stanęły u podstaw przyjętych rozwiązań prawnych w nowej ustawie Prawo zamówień publicznych, jeśli chodzi o kontrolę udzielania zamówień publicznych. Regulacje te w fundamentalny sposób wpłynęły na organizację, zasady oraz tryb prowadzenia kontroli w zakresie zamówień publicznych. W szczególności nowa ustawa wprowadziła wspólne przepisy dotyczące kontroli postępowań, które objęły jednostki administracji rządowej. Nowa ustawa określiła również zmienione zasady prowadzenia kontroli – na podstawie analizy ryzyka naruszenia prawa, stosowania kwestionariuszy kontrolnych, uwzględniania wyników wcześniejszych kontroli, a także publikacji wytycznych dotyczących kontroli. Kwestie te w istotny sposób zmieniły dotychczasową praktykę organów prowadzących kontrole oraz wywołały szereg wątpliwości odnoszących się do interpretacji oraz zakresu stosowania tej ustawy.

Niezależnie od powyższego, praktyka udzielania zamówień publicznych budzi nieustająco duże wątpliwości związane z interpretacją przepisów ustawy oraz ich faktycznym zastosowaniem przez zamawiających. Ważne w tym aspekcie jest spójne podejście instytucji kontroli do oceny określonych zachowań zamawiających, na co zwracał uwagę ustawodawca wprowadzając nowe regulacje dotyczące kontroli w Prawie zamówień publicznych z 2019 r. W tym aspekcie ważne jest zatem zwrócenie uwagi kontrolerom zamówień publicznych na najistotniejsze zagadnienia wiążące się z procedurą udzielenia zamówienia publicznego, które wywołują rozbieżności interpretacyjne, w tym w szczególności w orzecznictwie i w toku kontroli zamówień publicznych.

Efekty szkolenia

Uczestnicy po ukończeniu szkolenia:

• znają regulacje prawne PZP, w tym w szczególności te odnoszące się do procedury kontroli udzielenia zamówienia publicznego oraz istotnych aspektów przygotowania postępowania, jego przeprowadzenia oraz realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego;

• potrafią zidentyfikować wrażliwe obszary procedury udzielenia zamówienia publicznego, z którymi wiążą się problemy interpretacyjne i rozbieżności orzecznicze oraz stanowisk organów kontroli;

• potrafią ze zrozumieniem formułować zarzuty naruszenia przepisów PZP przez zamawiających, mając na uwadze przestrzeganie zasad związanych z wydatkowaniem środków publicznych i założenia ustawodawcy związane z wdrożeniem nowego PZP.

Program

1.Wprowadzenie do szkolenia

2. Dokumentacja z postępowania

3. Szacowanie wartości zamówienia

4. Istotne elementy projektowania procedury udzielenia zamówienia publicznego z pespektywy legalności, gospodarności, celowości i rzetelności

5. Istotne elementy prowadzenia procedury udzielenia zamówienia i wyboru oferty najkorzystniej

6. Umowy w sprawie zamówienia publicznego