Zakres szkolenia
Zdobywanie i wykorzystanie informacjiTytuł szkolenia
Zaawansowane wyszukiwanie informacji
Termin
10-11.06.2019
Czas trwania
14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-15.00
Forma zajęć
mini-wykłady, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia komputeroweLiczba uczestników
15 osóbKoszt
1000.00 PLNAdresat
- asystenci, sekretarki
- urzędnicy odpowiedzialni za pozyskiwanie informacji
- pracownicy biur analiz rynku, informacji
- pracownicy działów zakupu, kadr
Cele
Zwiększenie skuteczności w odnajdywaniu potrzebnych informacji. Przyśpieszenie czasu potrzebnego na realizację bieżących zadań związanych z monitoringiem informacji. Stworzenie własnej bazy źródeł ułatwiającej codzienną pracę.
Efekty szkolenia
- poznanie technik zaawansowanego wyszukiwania
- w wyszukiwarkach Google, Bing, Yandex i inne
- nabycie umiejętności budowania odpowiednich kwerend wyszukiwawczych i posługiwania się odpowiednimi narzędziami wyszukiwawczymi
- zdobycie wiedzy z zakresu źródeł, oceny i weryfikacji informacji
Program
BLOK I Wstęp do zaawansowanego wyszukiwania informacji
- Kreatywność podstawą dobrego wyszukiwania: ćwiczenia mające na celu pobudzenie kreatywności i podniesienie zdolności do tworzenia nowych słów kluczowych
- Podstawy języków informacyjno- wyszukiwawczych oraz rodzaje źródeł informacji – jak dobierać języki i źródła
- w zależności od tematu
- Budowa strategii wyszukiwania informacji
BLOK II Zaawansowane narzędzia wyszukiwawcze
- Google Hacking – od wyszukiwania zaawansowanego przez budowanie złożonych zapytań do wyszukiwania specjalistycznego w wyszukiwarkach tematycznych Google
- Alternatywy dla Google
- Archiwum Internetu oraz specjalistyczne narzędzia wyszukiwawcze
- Praktyczne ćwiczenia dotyczące wyszukiwania, pozwalające na utrwalenie materiału
BLOK III Podstawowy profilowania firm i osób w Polsce
- Rejestry i bazy firm
- Social media jako źródło informacji
- Case study
BLOK IV Deep Web
- Czym jest internet ukryty i jak go przeszukiwać
- Zasoby dostępne w Deep web
- Rejestry i bazy danych - naukowe, państwowe - polskie oraz zagraniczne
- Case study