Zakres szkolenia
KOMPETENCJE I ROZWÓJTytuł szkolenia
Sztuka wystąpień publicznych - szkolenie dla rzeczników prasowych i nie tylko
Termin
13-04-2015, 14-04-2015
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), 9.00-16.00
Forma zajęć
ćwiczenia indywidualne oraz zespołowe, nagrania na video, dyskusje i studia przypadkówLiczba uczestników
10.Koszt
990.00 PLNAdresat
- kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla, która chce rozwinąć swoje umiejętności w zakresie wystąpień publicznych
- rzecznicy prasowi urzędów i pracownicy biur prasowych
- pracownicy komórek organizacyjnych, których zadania przewidują wystąpienia przed publicznością
Cele
- doskonalenie umiejętności efektywnego przekazywania zamierzonych treści, kontrolowania własnych zachowań oraz panowania nad uwagą i zainteresowaniem odbiorców prezentacji
- wzmocnienie i rozwinięcie postaw osób występujących publicznie: rozwój osobistej wiarygodności, zaufania do siebie, pewności swoich poglądów oraz pozytywnego, partnerskiego stosunku do odbiorców prezentacji
- rozwinięcie ekspresji i mowy ciała jako istotnych czynników budowania wiarygodności osoby występującej publicznie
- lepsze radzenie sobie z tremą i stresem, wzrost pewności siebie podczas wystąpień publicznych
Efekty szkolenia
- doskonalenie umiejętności efektywnego przekazywania zamierzonych treści, kontrolowania własnych zachowań oraz panowania nad uwagą i zainteresowaniem odbiorców prezentacji
- wzmocnienie i rozwinięcie postaw osób występujących publicznie: rozwój osobistej wiarygodności, zaufania do siebie, pewności swoich poglądów oraz pozytywnego, partnerskiego stosunku do odbiorców prezentacji
- rozwinięcie ekspresji i mowy ciała jako istotnych czynników budowania wiarygodności osoby występującej publicznie
- lepsze radzenie sobie z tremą i stresem, wzrost pewności siebie podczas wystąpień publicznych
Program
- Rola mowy ciała w budowaniu wiarygodności osoby występującej publicznie – zachowania wspierające wypowiadane treści; ton głosu, gestykulacja, mimika, kontakt wzrokowy, postawa ciała
- Techniki koncentrowania uwagi słuchaczy i angażowania ich w treści przekazu – techniki wywierania wpływu i prezentacje interaktywne
- Zasady konstruowania prezentacji – tworzenie logicznego planu treści i struktury prezentacji: co wziąć pod uwagę
- Określenie stawianych przed prezentacją celów: dla siebie, dla firmy, dla słuchaczy
- Metody radzenia sobie z pytaniami słuchaczy – rodzaje zadawanych pytań, intencje im towarzyszące
- Techniki udzielania odpowiedzi na trudne pytania: odkładanie na później, metoda „no comments”, bumerang i inne
- Trudne sytuacje, występujące podczas prezentacji i wystąpień publicznych: trudni uczestnicy, zaskakujące pytania, ataki personalne – techniki radzenia sobie w kryzysie
- Stres i trema przed i podczas wystąpień publicznych, przezwyciężanie osobistych barier w trakcie wystąpienia – metody relaksacyjne możliwe do stosowania w omawianych sytuacjach
- Analiza i omówienie sytuacji z życia zawodowego uczestników – przełożenie doświadczeń szkoleniowych na rzeczywistość zawodową