Zakres szkolenia

Kompetencje osobiste

Tytuł szkolenia

Protokół dyplomatyczny w pracy sekretariatu - Sekretariat wizytówką urzędu/organizacji

Termin

06-11-2025

Termin

6.11.2025

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

stacjonarne

Liczba uczestników

30

Koszt

590.00 PLN

Prowadzący

Bogumiła Więcław

Adresat

  • osoby pracujące w sekretariatach  administracji publicznej: państwowej i  samorządowej, organizacjach,  instytucjach, uczelniach i korporacjach odpowiedzialne za kontakty z interesantami.
  • osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre w celu poprawienia pracy sekretariatu jako wizytówki organizacji.
  • osoby pragnące zdobyć swobodę w   kontaktach interpersonalnych (szef, współpracownicy, interesanci) w celu lepszego osiągania celów zawodowych reprezentowanej organizacji

Cele

Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy sekretariatu, imprez i wydarzeń oficjalnych, z udziałem partnerów polskich i  zagranicznych oraz zdobycie umiejętności pozytywnego kreowania wizerunku urzędu/organizacji .

Efekty szkolenia

  • umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre w budowaniu pozytywnego wizerunku  urzędu, organizacji, instytucji i firmy.
  • umiejętność zapobiegania sytuacjom konfliktowym, co pozwala na realizację celów zawodowych w relacjach z szefem, współpracownikami, a także z  partnerami polskimi i zagranicznymi.

Program

PROTOKÓŁ W PRACY SEKRETARIATU

  • Sekretariat wizytówką urzędu/organizacji
  • znaczenie znajomości zasad  protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre w pracy sekretariatu
  • budowanie wizerunku urzędu
  • pierwsze wrażenie gości w związku z wizytą w sekretariacie
  • organizacja sekretariatu

 

WSPÓŁPRACA W ORGANIZACJI

  • etykieta i dobre obyczaje
  • przestrzeganie zasad etycznych
  • sekretarka – źródło informacji, a nie „plotek”
  • sekretarka a szef

  • ochrona czasu pracy szefa

  • sekretarka i współpracownicy

  • nieporozumienia

 

KONTAKTY INTERPERSONALNE

  • pojęcie savoir-vivre
  • pierwsze wrażenie
  • pozdrawianie
  • powitanie i pożegnania
  • uścisk dłoni, podawanie rąk
  • przedstawianie się i przedstawianie innych
  • formy kurtuazyjne w rozmowie i tytułowanie
  • niezobowiązująca rozmowa  tzw.  „small talk”
  • bilety wizytowe

 

CODZIENNY SAVOIR-VIVRE

  • telefoniczny savoir-vivre
  • korespondencja elektroniczna tzw. netykieta
  • sytuacje niezręczne i faux pas - jak się zachować?

 

SPOTKANIA

  • gość w biurze
  • poczęstunek w gabinecie szefa tzw. małą recepcja
  • jakich zachowań należy unikać
  • prawa strona – lewa strona
  • pierwszeństwo: podczas spotkań, negocjacji, przy wchodzeniu,
  • zaproszenia (jak prawidłowo zredagować i odczytać)
  • formy przyjęć i ich miejsce

UBIÓR

  • co oznacza pojęcie „dress  code”
  • dlaczego pracodawcy wymagają określonego dress codu
  • ogólne zasady ubierania się – pierwsze wrażenie
  • strój do pracy – wizerunek sekretarki/asystentki
  • ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia

KORESPONDENCJA URZĘDOWA

  • korespondencja wizytówką urzędu/organizacji
  • pisma oficjalne
  • struktura korespondencji służbowej
  • najczęściej popełniane błędy
  • korespondencja okolicznościowa