Zakres szkolenia
Kompetencje osobisteTytuł szkolenia
Protokół dyplomatyczny w pracy sekretariatu - Sekretariat wizytówką urzędu/organizacji
Termin
6.11.2025
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
stacjonarneLiczba uczestników
30Koszt
590.00 PLNProwadzący
Bogumiła WięcławAdresat
- osoby pracujące w sekretariatach administracji publicznej: państwowej i samorządowej, organizacjach, instytucjach, uczelniach i korporacjach odpowiedzialne za kontakty z interesantami.
- osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre w celu poprawienia pracy sekretariatu jako wizytówki organizacji.
- osoby pragnące zdobyć swobodę w kontaktach interpersonalnych (szef, współpracownicy, interesanci) w celu lepszego osiągania celów zawodowych reprezentowanej organizacji
Cele
Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy sekretariatu, imprez i wydarzeń oficjalnych, z udziałem partnerów polskich i zagranicznych oraz zdobycie umiejętności pozytywnego kreowania wizerunku urzędu/organizacji .
Efekty szkolenia
- umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu, organizacji, instytucji i firmy.
- umiejętność zapobiegania sytuacjom konfliktowym, co pozwala na realizację celów zawodowych w relacjach z szefem, współpracownikami, a także z partnerami polskimi i zagranicznymi.
Program
PROTOKÓŁ W PRACY SEKRETARIATU
- Sekretariat wizytówką urzędu/organizacji
- znaczenie znajomości zasad protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre w pracy sekretariatu
- budowanie wizerunku urzędu
- pierwsze wrażenie gości w związku z wizytą w sekretariacie
- organizacja sekretariatu
WSPÓŁPRACA W ORGANIZACJI
- etykieta i dobre obyczaje
- przestrzeganie zasad etycznych
- sekretarka – źródło informacji, a nie „plotek”
-
sekretarka a szef
-
ochrona czasu pracy szefa
-
sekretarka i współpracownicy
- nieporozumienia
KONTAKTY INTERPERSONALNE
- pojęcie savoir-vivre
- pierwsze wrażenie
- pozdrawianie
- powitanie i pożegnania
- uścisk dłoni, podawanie rąk
- przedstawianie się i przedstawianie innych
- formy kurtuazyjne w rozmowie i tytułowanie
- niezobowiązująca rozmowa tzw. „small talk”
- bilety wizytowe
CODZIENNY SAVOIR-VIVRE
- telefoniczny savoir-vivre
- korespondencja elektroniczna tzw. netykieta
- sytuacje niezręczne i faux pas - jak się zachować?
SPOTKANIA
- gość w biurze
- poczęstunek w gabinecie szefa tzw. małą recepcja
- jakich zachowań należy unikać
- prawa strona – lewa strona
- pierwszeństwo: podczas spotkań, negocjacji, przy wchodzeniu,
- zaproszenia (jak prawidłowo zredagować i odczytać)
- formy przyjęć i ich miejsce
UBIÓR
- co oznacza pojęcie „dress code”
- dlaczego pracodawcy wymagają określonego dress codu
- ogólne zasady ubierania się – pierwsze wrażenie
- strój do pracy – wizerunek sekretarki/asystentki
- ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia
KORESPONDENCJA URZĘDOWA
- korespondencja wizytówką urzędu/organizacji
- pisma oficjalne
- struktura korespondencji służbowej
- najczęściej popełniane błędy
- korespondencja okolicznościowa