Tytuł szkolenia
Protokół dyplomatyczny i etykieta urzędnicza
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-15.45
Forma zajęć
wykład interaktywny z szerokim uwzględnieniem elementów praktycznych (prezentacja multimedialna, ćwiczenia zespołowe i indywidualne)
Liczba uczestników
20
Koszt
540.00 PLN
Adresat
- osoby pracujące w administracji publicznej: państwowej i samorządowej odpowiedzialne za kontakty z partnerami zewnętrznymi
- osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre
- osoby pragnące zdobyć swobodę w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych z przedstawicielami polskimi i zagranicznymi w celu lepszego osiągania celów zawodowych
Cele
Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji imprez i wydarzeń oficjalnych, z udziałem partnerów polskich i zagranicznych oraz zdobycie umiejętności pozytywnego kreowania wizerunku urzędu/instytucji przez zewnętrznych odbiorców a także budowanie właściwych relacji i kontaktów z przedstawicielami z Polski i zagranicy.
Efekty szkolenia
- umiejętność zastosowania zasady protokołu dyplomatycznego w budowaniu pozytywnego wizerunku państwa, urzędu, instytucji, organizacji i firmy
- umiejętność zapobiegania sytuacjom konfliktowym, co pozwala na realizację celów zawodowych w relacjach z partnerami polskimi i zagranicznymi
Program
-
POJĘCIE PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO - pojęcie protokołu dyplomatycznego (ceremoniał, etykieta, savoir-vivre); etykieta
i dobre obyczaje w urzędzie i poza nim; przestrzeganie zasad etycznych
- ZASADY PRECEDENCJI - kto pierwszy w sytuacjach oficjalnych, zawodowych i towarzyskich; precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa; zasada prawej strony; zasada alternatu przy podpisywaniu umów; zajmowanie miejsc podczas spotkań, konferencji, rozmów, negocjacji, w gabinecie, w samochodzie, przy stole
- KONTAKTY INTERPERSONALNE - pierwsze wrażenie; pozdrawianie; powitanie; pożegnanie; po czyjej stronie leży inicjatywa gestów; uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę; przedstawianie siebie i innych; rozmowa – formy kurtuazyjne, sztuka niezobowiązującej rozmowy tzw. small talk; sytuacje niezręczne i gafy – jak z nich wybrnąć?
- BILETY WIZYTOWE - rodzaje i funkcje; zasady wymieniania wizytówek
-
PROFESJONALNY WIZERUNEK - ubiór stosowny w biurze; ubiór stosowny w sytuacjach oficjalnych; podstawowe uchybienia pań
i panów; dress code na zaproszeniach
- PRZYJĘCIA I ETYKIETA STOŁU – zaproszenia; przyjęcia zasiadane (aperitif/posiłek/digestif ); przyjęcia na stojąco; rola i obowiązki gospodarza i gości
-
WIZYTY I DELEGACJE ZAGRANICZNE - rodzaje i formy delegacji; przygotowanie i realizacja programu; „infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze - elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie
i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, przyjęcia
i posiłki; elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie; kwiaty i upominki
- PODRÓŻE ZAGRANICZNE - przygotowanie do wyjazdu; co należy wiedzieć przed wyjazdem służbowym za granicę,
- MIĘDZYNARODOWY SAVOIR-VIVRE – różnice kulturowe; spotkania z przedstawicielami rożnych kultur
|