Zakres szkolenia
Wystąpienia publiczne i kontakty z mediamiTytuł szkolenia
Protokół dyplomatyczny i etykieta urzędnicza
Termin
23-24.11.2017
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Zajęcia mają formę wykładu interaktywnego z szerokim uwzględnieniem elementów praktycznych (prezentacja multimedialna, ćwiczenia zespołowe i indywidualne, test), lunch zasiadany.Liczba uczestników
20Koszt
900.00 PLNProwadzący
Bogumiła WięcławAdresat
- osoby pracujące w administracji publicznej: państwowej i samorządowej odpowiedzialne za kontakty z partnerami zewnętrznymi
- osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre
- osoby pragnące zdobyć swobodę w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych z przedstawicielami polskimi i zagranicznymi w celu lepszego osiągania celów zawodowych
Cele
Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji imprez i wydarzeń oficjalnych, z udziałem partnerów polskich i zagranicznych oraz zdobycie umiejętności pozytywnego kreowania wizerunku urzędu/instytucji przez zewnętrznych odbiorców a także budowanie właściwych relacji i kontaktów z przedstawicielami z Polski i zagranicy.
Efekty szkolenia
- umiejętność zastosowania zasady protokołu dyplomatycznego w budowaniu pozytywnego wizerunku państwa, urzędu, instytucji, organizacji i firmy
- umiejętność zapobiegania sytuacjom konfliktowym, co pozwala na realizację celów zawodowych w relacjach z partnerami polskimi i zagranicznymi
Program
- pojęcie protokołu dyplomatycznego (ceremoniał, etykieta, savoir-vivre)
- etykieta i dobre obyczaje w urzędzie i poza nim
- zasady precedencji – kto pierwszy w sytuacjach oficjalnych, zawodowych i towarzyskich; zasada prawej strony
- zasada alternatu przy podpisywaniu umów
- zajmowanie miejsc podczas spotkań, negocjacji, w gabinecie,
- w samochodzie, przy stole
- kontakty interpersonalne – pierwsze wrażenie, pozdrawianie, powitanie, pożegnanie – po czyjej stronie leży inicjatywa gestów, przedstawianie siebie i innych
- konferencje, spotkania - organizacja i uczestniczenie
- wystąpienia publiczne i okolicznościowe – współpraca z tłumaczem
- przyjęcia i etykieta stołu- zaproszenia, przyjęcia na stojąco
- i zasiadane, obowiązki gospodarza i gościa
- profesjonalny wizerunek - ubiór stosowny w biurze i w sytuacjach oficjalnych, podstawowe uchybienia kobiet i mężczyzn, dress code
- na zaproszeniach
- wizyty i delegacje zagraniczne – spotkania z przedstawicielami różnych kultur, międzynarodowy savoir-vivre
- korespondencja urzędowa i elektroniczna tzw. netykieta