Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Protokół dyplomatyczny i etykieta urzędnicza
Termin
10.10.2024
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarne, wykład, dyskusja, ćwiczeniaLiczba uczestników
20Koszt
600.00 PLNProwadzący
Bogumiła WięcławAdresat
- Osoby pracujące w administracji publicznej: państwowej i samorządowej odpowiedzialne za kontakty z partnerami zewnętrznymi
- Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre
- Osoby pragnące zdobyć swobodę w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych z przedstawicielami polskimi i zagranicznymi w celu lepszego osiągania celów zawodowych
Cele
- Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji imprez i wydarzeń oficjalnych, z udziałem partnerów polskich i zagranicznych
- Zdobycie umiejętności pozytywnego kreowania wizerunku urzędu/instytucji przez zewnętrznych odbiorców
- Budowanie właściwych relacji i kontaktów z przedstawicielami z Polski i zagranicy
Efekty szkolenia
- umiejętność zastosowania zasady protokołu dyplomatycznego w budowaniu pozytywnego wizerunku państwa, urzędu, instytucji, organizacji i firmy
- umiejętność zapobiegania sytuacjom konfliktowym, co pozwala na realizację celów zawodowych w relacjach z partnerami polskimi i zagranicznymi
Program
-
Pojęcie protokołu dyplomatycznego
- Pojęcie protokołu dyplomatycznego (ceremoniał, etykieta, savoir-vivre)
-
Zasady precedencji
- Kto pierwszy w sytuacjach oficjalnych, zawodowych i towarzyskich
- Precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa
- Zasada prawej strony
- Zasada alternatu przy podpisywaniu umów
- Zajmowanie miejsc podczas spotkań, konferencji, rozmów, negocjacji, w gabinecie, w samochodzie, przy stole
-
Kontakty interpersonalne
- Pierwsze wrażenie
- Pozdrawianie
- Powitanie
- Pożegnanie
- Po czyjej stronie leży inicjatywa gestów
- Uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
- Przedstawianie siebie i innych
- Rozmowa – formy kurtuazyjne, sztuka niezobowiązującej rozmowy tzw. small talk
- Sytuacje niezręczne i gafy – jak z nich wybrnąć?
-
Bilety wizytowe
- Rodzaje i funkcje
- Zasady wymieniania wizytówek
-
Profesjonalny wizerunek
- Ubiór stosowny w biurze
- Ubiór stosowny w sytuacjach oficjalnych
- Podstawowe uchybienia pań i panów
- Dress code na zaproszeniach
-
Przyjecia i etykieta stołu
- Zaproszenia
- Przyjęcia na stojąco
- Rola i obowiązki gospodarza i gości
-
Wizyty i delegacje zagraniczne
- Rodzaje i formy delegacji
- Przygotowanie i realizacja programu
- „Infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze
- Elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, przyjęcia i posiłki
- Elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie
- Kwiaty i upominki
-
Podróże zagraniczne
- Przygotowanie do wyjazdu
- Co należy wiedzieć przed wyjazdem służbowym za granicę
-
Międzynarodowy savoir-vivre
- Spotkania z przedstawicielami rożnych kultur
- Różnice kulturowe