Zakres szkolenia

Kompetencje osobiste

Tytuł szkolenia

Podstawy rozwiązywania konfliktów i negocjacji

Termin

02-10-2025, 03-10-2025

Termin

2-3.10.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.30-16.30

Forma zajęć

stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

1190.00 PLN

Adresat

Pracownicy wszystkich szczebli, którzy w swojej pracy spotykają się z konfliktami i podejmują się negocjowania i chcą pozyskać podstawową wiedzę i umiejętności w tym zakresie.

Cele

Szkolenie ma za zadanie pomóc pracownikowi zrozumieć źródła konfliktów a także  nauczyć jak efektywnie wykorzystywać style zarządzania konfliktem i metody negocjacyjne w celu ich rozwiązywania. 

Efekty szkolenia

  • Umiejętność rozpoznawania źródeł konfliktu
  • Znajomość metod rozwiązywania konfliktów
  • Umiejętność negocjowania w konflikcie i budowy argumentacji

Program

  1. Kiedy powstaje konflikt- prawdopodobieństwo wystąpienia
  2. Czy konflikt jest zjawiskiem negatywnym, czy pozytywnym – dyskusja i szukanie rozwiązań.
  3. Pozytywne strony konfliktu- czyli jak przeramować konflikt na rozwój jednostki, zespołu, relacji – dyskusja w podgrupach.
  4. Struktura konfliktu w sferach:
  • wartości,
  • relacji,
  • danych,
  • interesów,
  • struktury.
  1. Ankieta- style zarządzania konfliktami zadanie indywidualne i dyskusja nad wynikami z ankiety
  2. Fazy konfliktu ( utajona, ujawniona, kulminacja, wyciszenie, porozumienie)
  3. Techniki rozwiązywania konfliktów według Kratochvila.
  4. Sposoby rozwiązywania konfliktów w.g. Thomasa
  5. 7 kroków w rozwiązywaniu każdego konfliktu.
  6. Jak rozwiązywać konflikty przy pomocy negocjacji:
  • przydatne techniki negocjacyjne w rozwiązywaniu konfliktów,
  • cechy dobrego negocjatora w konflikcie,
  • „przykazania” negocjatora w konflikcie.
  1. Różnorodne techniki negocjacyjne i manipulacyjne w konfliktach- jak stosować, jak się bronić.
  2. Konflikty międzyludzkie w praktyce:
  3. konflikt pracownik- pracownik (rozwiązania),
  4. konflikt przełożony – pracownik ( rozwiązania),
  5. konflikt pracownik przełożony (rozwiązania),
  6. Zindywidualizowane narzędzia rozwiązywania konfliktów w zależności od osobowości, typu konfliktu i jego fazy rozwoju.