Tytuł szkolenia

ONLINE LIVE Akademia Trenera Wewnętrznego - TRAIN THE TRAINER

Termin

17-06-2021, 18-06-2021

Termin

  • 17-18.06.2021
  • 9-10.09.2021
  • 7-8.10.2021

Czas trwania

48 godzin dydaktycznych (6 dni szkoleniowych), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Pracujemy warsztatowo, interaktywnie. Wykorzystywane są gry, symulacje, ćwiczenia indywidualne oraz grupowe, które pozwalają doświadczyć omawianych sytuacji.

Liczba uczestników

14

Koszt

1150.00 PLN

Adresat

  • Osoby, które przygotowują się do roli trenera wewnętrznego
  • Trenerzy wewnętrzni, którzy chcą doskonalić swój warsztat
  • Trenerzy i osoby, zajmujący się w administracji prowadzeniem zajęć z tzw. tematów twardych, chcący urozmaicić prowadzone zajęcia
  • Dyrektorzy, naczelnicy, którzy prowadzą spotkania

Cele

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do roli trenera wewnętrznego w administracji. W ramach szkolenia uczestnicy poznają zasady projektowania i prowadzenia szkoleń oraz działań rozwojowych z pozycji trenera wewnętrznego w administracji.

Efekty szkolenia

  • Nauczą się planowania i projektowania szkoleń oraz materiałów szkoleniowych.
  • Będą potrafili zastosować aktywne metody nauczania i moderowania grupą.
  • Zdobędą wskazówki do tego, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach w pracy z grupą i podczas wystąpień przed publicznością

Program

W prowadzenie w rolę trenera

  • Trener w administracji - Ja jako trener
  • Kluczowe kompetencje trenerskie - omówienie
  • Autodiagnoza, moja mocna strona, obszary do rozwoju
  • Matryca wpływów – na co jako trener mam wpływ, gdzie powinienem koncentrować swoje działanie
  • Autoprezentacja trenera – profesjonalny wizerunek, ubiór, zachowanie, pierwsze wrażenie, efekt Pigmaliona, nawiązanie relacji

Projektowanie programów szkoleniowych

  • Analiza i wyznaczanie celów - metoda „5W: who, when, where, why + how”
  • Badanie i definiowanie potrzeb szkoleniowych
  • Etapy tworzenia programów szkoleniowych i projektowanie modułów
  • Dopasowanie metod szkoleniowych do celów i specyfiki grupy
  • Jak uczą się dorośli? - zarys psychologiczne mechanizmy uczenia się - elementy psychologii uczenia się
  • Podstawowe zasady uczenia się dorosłych - ćwiczenie wprowadzające do problematyki uczenia:
  • Bariery w uczeniu się dorosłych – czego unikać na szkoleniu
  • Metody oceny efektywności szkoleń (model Kirkapatricka)

Trening kompetencji trenerskich

  • Źródła i budowanie autorytetu trenerskiego.
  • Kompetencje komunikacyjne i interpersonalne.
    • Aktywne słuchanie, klaryfikacja, podsumowywanie, parafrazowanie.
  • Klarowne prezentowanie wiedzy – zasady prowadzenia miniwykładów.
  • Abecadło trenerskiej komunikacji - prowadzenie dyskusji, wydawanie instrukcji, podsumowywanie ćwiczeń, używanie pomocy itp.
  • Jak prowadzić sesję pytań i prowadzić dyskusję? Typy trudnych pytań. Katalog sposobów reagowania
  • Udzielanie informacji zwrotnej.
  • Świadoma autoprezentacja w trakcie wystąpień publicznych.
  • Radzenie sobie z tremą i stresem.
  • Praca z głosem.

Prowadzenie szkolenia i dynamika grupy

  • Kontakt i kontrakt - zawieranie i realizacja kontraktu w pracy z grupami.
  • Budowanie relacji z grupą- zasady (co robić na przerwach, po szkoleniu z grupą czyli jak budować relacje i trzymać granice)?
  • Przybory trenera – co ze sobą mieć?
  • Kuchnia trenerska –co robić przed rozpoczęciem, jak ustawić sale, gdzie stać?
  • Tworzenie środowiska wspierającego uczenie - humor na szkoleniu.
  • Techniki aktywizowania grupy
    • Budowanie zainteresowania
    • Interaktywne formy pracy
  • „Energizery” - utrzymanie dynamiki grupy poprzez gry i zabawy podtrzymujące energię.
  • Struktura przekazu
    • Metoda BBC
    • Organizacja treści pod kątem logiki wywodu
    • Używanie metafor i porównań - storytelling
    • Haki pamięciowe (co uczestnicy mają zapamiętać)
  • Podsumowywanie dyskusji – jak wyprowadzić mocne wnioski.
  • Reagowanie w trudnych sytuacjach szkoleniowych.