Tytuł szkolenia

MANAGEMENT 4.0 Warsztaty decyzyjności i zarządzania w świecie VUCA dla administracji

Termin

20-06-2024, 21-06-2024

Termin

20-21.06.2024

Czas trwania

2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami (dyrektorów, kierowników, naczelników), które chcą:

  • Doskonalić metody sprawnego i efektywnego podejmowania decyzji
  • Znaleźć inspirację na wykorzystanie nowoczesnych metod zarządzania w szybko zmieniającym się świecie

Cele

Celem szkolenia jest nabycie przez menadżerów umiejętności:

  • Zrozumienie dzisiejszego świata VUCA
  • Poznanie i przećwiczenie skutecznych technik podejmowania decyzji
  • Unikania błędów i pułapek decyzyjnych
  • Radzenia sobie z oporami w zespole po podjęciu decyzji

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Prawidłowo podejmować decyzje wykorzystując skuteczne modele zwiększające efektywność i szybkość decyzji
  • Unikać pułapek w podejmowaniu decyzji
  • Prawidłowo przeprowadzać zespołu przez zmianę po podjęciu decyzji

Program

  1. Świat VUCA i jego konsekwencje dla dzisiejszych wyzwań przed którymi stoją organizacje i jej liderzy
  2. Metody podejmowania skuteczniejszych decyzji braci Heath
  • poszerzanie wachlarza możliwości
  • konfrontowanie założeń z rzeczywistością
  • inteligencja emocjonalna i koncentracja na priorytetach
  • świadomość istotności kultury błędu
  1. Techniki efektywnego podejmowania decyzji – pięciostopniowy model podejmowania decyzji
  • Definiowanie celu
  • Zebranie odpowiednich informacji
  • Generowanie możliwych wariantów
  • Podejmowanie decyzji
  • Wdrażanie i ocena (ocena ryzyka, ocena konsekwencji
     
  1. Racjonalny 4 etapowy Model Podejmowania Decyzji wg Stonera, Freemana i Gilberta
  2. 8 pułapek menadżerskich w podejmowaniu decyzji za Harvard Business School
  3. Radzenie sobie ze zmianami organizacyjnymi na najwyższych szczeblach
  4. Technika analizy przyczynowo-skutkowej w oparciu o diagramy ISHIKAWY
  5. Ekonomika relacji przyczynowo-skutkowych – gdzie najefektywniej poszukiwać rozwiązań – zasada PARETO oraz LONG TAIL
  6. Skuteczne przygotowywanie i planowanie procesu zmiany
  7. Realizacja zmiany wg 8 operacyjnych kroków Kottera obejmujących inicjowanie, przeprowadzanie i utrwalanie zmiany
  8. Zalecenia prof. Maoreta z IESE Business School w zakresie przeprowadzania zmian w jednostkach administracji publicznej
  9. Umiejętność przygotowywania zespołu do nieustającej zmiany
  10. Budowanie w zespole i organizacji świadomości obecności nieodwracalnej i permanentnej zmiany oraz czynników mających na nią wpływ
  11. Umiejętność wykorzystania wszechobecnej zmiany do udoskonalania własnej organizacji i własnego zespołu
  12. Skuteczne wykorzystywania symptomów zmiany i odpowiedniego ich przedstawiania
  13. Świadome kreowania środowiska zmiany (kontekst sytuacyjny, ryzyka, koalicje zmiany)
  14. Metody analizowania i angażowania interesariuszy zmiany
  15. Prawidłowe przeprowadzanie zespołu przez zmianę
  16. Umiejętność budowania środowiska po zmianie
  17. Zrozumienie dlaczego pracownicy nie robią tego, czego się od nich oczekuje
  18. Techniki trójoddziaływania w procesie zmiany – praca z obszarem racjonalnym, emocjonalnym i „ścieżką”

W trakcie tego modułu kadra menedżerska pracuje na przykładach wdrażanych oraz planowanych w swojej organizacji zmian oraz ma możliwość przyjrzenia się procesowi zmian w otoczeniu oraz przykładowych organizacjach, a wyciągane na tej bazie wnioski przekładane są na plany działań mających na celu dalszą pozytywną zmianę w organizacji.

W trakcje warsztatów – wykorzystywane będą między innymi następujące gry dydaktyczne przenoszące uczestników w „czasie i przestrzeni”:

  • Przetarg na budowę Piramidy dla Faraona –interaktywna fabularna gra dydaktyczna pozwalająca na udoskonalenie umiejętności podejmowania decyzji z środowisku zmieniających się warunków, dostrzeżenie swoich własnych mocnych jak i potencjalnych słabych stron oraz ujawnienie barier i trudności związanych z zarządzaniem w środowisku zmiany
  • Nieznana Planeta – gra zespołowa w ramach której uczestnicy będą musieli na bazie pozornie szczątkowych informacji dokonywać logicznej analizy i udzielić prawidłowych odpowiedzi

Warsztat prowadzony jest aktywną techniką ActiveInside, dzięki czemu uczestnicy w aktywny sposób poznają poszczególne elementy na poziomie wiedzy, umiejętność i postaw. Warsztaty składają się z mikrowykładów przeplatanych symulacjami, ćwiczeniami indywidualnymi i zespołowymi, case stady oraz moderowanymi dyskusjami, dzięki czemu uczestnicy mogą w najskuteczniejszy sposób rozwijać i uzupełniać własne kompetencje.

W trakcie tego modułu kadra menedżerska pracuje na przykładach wdrażanych oraz planowanych w swojej organizacji zmian oraz ma możliwość przyjrzenia się procesowi zmian w otoczeniu oraz przykładowych organizacjach, a wyciągane na tej bazie wnioski przekładane są na plany działań mających na celu dalszą pozytywną zmianę w organizacji.