Tytuł szkolenia

MANAGEMENT 4.0 Problem Solving – skuteczne rozwiązywanie problemów w zespole i w organizacji – warsztaty z konkretnym wdrożeniem!

Termin

23-05-2024, 24-05-2024

Termin

23-24.05.2024

Czas trwania

2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami stałymi lub tymczasowymi :

  • dyrektorów/kierowników/naczelników
  • koordynatorów zespołów roboczych
  • kierowników projektu i osób nadzorujących programy strategiczne instytucji/organizacji
  • pracowników facylitujących spotkania grupowe, których celem jest praca kreatywna/usprawnianie procesów itp

Cele

Celem szkolenia jest nabycie i udoskonalenie kompetencji uczestników w zakresie:

  • świadomej menadżerskiej postawy względem procesu ciągłego usprawniania pracy i wdrażania innowacji zwiększających szybkość działania oraz podnoszących jakość efektów pracy z uwzględnieniem specyfiki pracy administracji
  • skutecznego posługiwania się metodami poszukiwania nowych rozwiązań i innowacji dla realizowanych w zespołach zadań
  • znajdowania przyczyn problemów i pojawiających się trudności
  • rozwiązywania problemów w kreatywny i twórczy sposób
  • skutecznego wdrażania przygotowanych rozwiązań 

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • skutecznie poszukiwać innowacji i usprawnień w zarządzanych przez siebie obszarach
  • prowadzić zarówno wirtualne jak i tradycyjne atrakcyjne w formie procesy pracy kreatywnej z zespołem
  • wykorzystywać filozofię PDCA oraz metodykę Global8D w procesie ciągłego usprawniania pracy w swoich zespołach/wydziałach/departamentach

Program

  1. Dlaczego poszukiwanie nowych rozwiązań i innowacyjność stała się podstawowym wymogiem? W jaki sposób pandemia koronawirusa wpłynęła na zmiany w gospodarce i w administracji?
  2. Innowacja i kreatywne rozwiązywanie problemów metodą na uzyskanie dodatkowej przewagi konkurencyjnej oraz uzyskanie wysokiej jakości procesów pracy – spojrzenie m.in. na filozofię KAIZEN, Performance Management, Solution Concentration, Blue Ocean Strategy, Disruptive Innovation, Black Swan, Grey Rhino
  3. Techniki poszukiwania usprawnień – metody definiowania problemów – 5W2H, metodyka Global8D
  4. Techniki analizy przyczynowo-skutkowej w oparciu o diagramy ISHIKAWY oraz metodę ABCD
  5. Ekonomika relacji przyczynowo-skutkowych – gdzie najefektywniej poszukiwać rozwiązań – zasada PARETO
  6. Wybór i zdefiniowanie problemu do faktycznego rozwiązania w drugim dniu zajęć
  7. Techniki kreatywnego poszukiwania rozwiązań w procesach pracy:
  • Metoda OSBORN BRAINSTORMING wraz z ich odmianami
  • Metoda SUPERPOZYCJI
  • Metoda 635
  • Metoda Kapeluszy deBONO
  • Metoda Walta Disney’a
  • Metoda Przypadkowych Słów
  1. Techniki oceny wygenerowanych pomysłów i wyboru najlepszego rozwiązania:
  • Metody definiowania kryteriów wyboru
  • Techniki priorytetów
  • Rangowanie parami
  • Macierze wyboru
  1. Proces zarządzania innowacją – PBR - trzy etapowy monitoring realizacji

Powarsztatowe zadanie wdrożeniowe:

  • Po zakończeniu warsztatów uczestnicy w przeciągu 4 tygodni mają do wykonania zadanie wdrożeniowe.
  • Zadanie wdrożeniowe polega na przygotowaniu przez każdą ok.4 osobową grupę procesu innowacyjnego wdrożenia od etapu poszukania i zdefiniowania problemu, poprzez wybór i zastosowanie kreatywnej metody jego rozwiązania poprzez znalezienie rozwiązania, wybór najlepszego z nich na monitoringu wdrożenia kończąc.
  • Wyniki pracy uczestnicy przedstawiają na przygotowanych formatkach podczas podsumowującej spotkania online (90 minut).

Follow up powdrożeniowy

  • Po 4-6 tygodniach od zakończenia warsztatów proponujemy 90 minutowe spotkanie online, którego celem jest z jednej strony podsumowanie zadania wdrożeniowego a z drugiej sesji Q&A.