Zakres szkolenia
Wystąpienia publiczne i kontakty z mediamiTytuł szkolenia
MANAGEMENT 4.0 Mistrz Wystąpień Publicznych – warsztaty opanowania skutecznych technik i metod na krótkie i długie wystąpienia!
Termin
10-11.06.2024
Czas trwania
2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarneLiczba uczestników
18Koszt
850.00 PLNProwadzący
Adam StolarzewiczAdresat
- Warsztat przeznaczony dla osób, które chcą nabyć lub udoskonalić umiejętności związane z rozmaitymi wystąpieniami publicznymi – w małym czy dużym gronie, formalnych i nieformalnych.
- Warsztaty rekomendowane zarówno osobom rozpoczynającym przygodę z wystąpieniami publicznymi jak i dla doświadczonych w tym zakresie ekspertów.
Cele
Podczas tego warsztatu skupiamy się na wykształceniu i wymodelowaniu prawidłowych umiejętności i nawyków w zakresie:
- umiejętności przygotowania „story line” dla własnego wystąpienia/prezentacji oraz doboru czasu prezentacji, ilości slajdów i przedstawianego zakresu w zależności od rodzaju wystąpienia (ze szczególnym naciskiem na umiejętność tworzenia 4 slajdowych prezentacji z tzw. Briefem Menedżerskim
- werbalnych i niewerbalnych elementów wystąpień publicznych
- technik rozgrzewki przed wystąpieniem (wraz z elementami postawy, oddechu i kontrolą emocji)
- metod zwiększających wyrazistość i ekspresję mowy (dobór technik w zależności od rodzaju uczestników) oraz elementów pracy głosem w kontakcie z publicznością
- elementów pracy głosem przy dużym audytorium oraz elementów psychologii zarządzania tłumem – narzędzia wzbudzania aplauzu oraz pozytywnego nastawienia do prelegenta
- technik radzenia sobie z tremą
- metod radzenia sobie z krytyką ze strony słuchaczy
- wystąpienia przed mniejszą i większą grupą osób
- istotne aspekty wystąpienia podczas konferencji prasowych
Efekty szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- przygotować „story line” dla własnego wystąpienia
- skutecznie przemawiać do zarówno małego jak i dużego grona odbiorców
- przyciągać uwagę swoich słuchaczy
- radzić sobie z tremą oraz rozmaitymi zachowaniami ze strony słuchaczy
Program
- Szybkie przygotowywanie krótkich wystąpień podczas różnorodnych wydarzeń (np. wręczania nagród, reprezentowaniu firmy na konferencjach i wydarzeniach, spotkaniach formalnych oraz nieformalnych)
- Umiejętność szybkiego kilkuminutowego przygotowywania treści wystąpienia
- Technika budowania wystąpienia wokół metafory
- Wykorzystywanie kotwic retorycznych
- Praca z ciałem podczas wystąpienia
- Metody pracy głosem podczas przemówień
- Techniki pozyskiwania zainteresowania i aplauzu
- Metody rozpoczynania i finalizowania wystąpienia
- Sposoby budowania i wzmacniania relacji biznesowych podczas wystąpień
- Technika kalifornijskiego 20 sekundowego prezentowania siebie (lub rozwiązania lub firmy)
- Technika kotwiczenia relacyjnych leadów w trakcie bankietów i swobodnych spotkań
- Sposoby na kilkuminutowe prezentowanie rozwiązań oraz własnej organizacji
- Eliminacja błędnych nawyków prezentacyjnych
- Eliminacja parawerbalnych dźwięków
- Wpływ postawy ciała na percepcję odbiorców
- Radzenie sobie z tremą i stresem podczas wystąpień publicznych
- Techniki prezentacji zarządczych przed decydentami (przełożonym, Ministrem, Sekretarzami Stanu etc)
- Technika odwróconej piramidy informacyjnej
- Trójkąt korzyści w emocjonalnej i racjonalnej argumentacji
- Metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- Znajomość gotowców retorycznych
- Wybrane techniki wpływu społecznego wspierającego wystąpienia publiczne
- Techniki odpowiadania na niewygodne pytania
Zadanie wdrożeniowe (po zakończeniu szkolenia)
Przygotowanie własnej prezentacji (każdy z uczestników przygotowuje nagranie własnej ok. 10 minutowej prezentacji na określony temat – np. nowych rozwiązań produkcyjnych, akcji organizowanych przez firmę lub spotkania z pracownikami, klientami lub interesariuszami) i przesłanie jej w terminie 21 dni po zakończeniu szkolenia trenerowi
Indywidualna informacja zwrotna przekazywana przez trenera w trakcie rozmowy telefonicznej uczestnikowi dotycząca mocnych i słabych stron przygotowanej prezentacji wraz z praktycznymi poradami dotyczącymi zwiększenia skuteczności przekazu oraz dalszymi działaniami rozwojowymi.