Tytuł szkolenia
MANAGEMENT 4.0 Coachingowy Styl Zarządzania
Termin
26-04-2023, 27-04-2023
Czas trwania
2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarne
Liczba uczestników
16
Koszt
850.00 PLN
Adresat
Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami (dyrektorów, kierowników, naczelników), które chcą:
- łatwiej zarządzać swoim zespołem i osiągać ponadprzeciętne wyniki pracy
- budować trwalsze relacje z pracownikami (m.in. zmniejszające rotację, budujące autorytet menadżera oraz dające silniejszą motywację do efektywniejszej i skuteczniejszej pracy)
- Rozszerzyć swój wachlarz stosowanych stylów zarządzania
- Zwiększyć samodzielność i odpowiedzialność całego zespołu jak i poszczególnych jego członków
Cele
Celem szkolenia jest nabycie przez menadżerów umiejętności:
- Zwiększania samodzielności i odpowiedzialności pracowników w swoim zespole
- Zbudowania umożliwiającej zastosowanie narzędzi coachingowych relacji z podwładnymi
- Prawidłowego wspierania podwładnych przy wykorzystaniu struktur rozmów coachingowych
- Uruchamiania dodatkowej motywacji do realizacji zadań zarówno w sobie jak i wśród swoich podwładnych
- Radzenia sobie z oporem i ograniczającymi przekonaniami swoich rozmówców
- Zwiększania skuteczność i efektywność pracy własnej oraz całego zespołu
Efekty szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Stosować w określonych sytuacjach niedyrektywny styl zarządzania
- Prawidłowo wykorzystywać modele i struktury rozmów o charakterze coachingowym z pracownikiem
- Przepracowywać przekonania ograniczające podwładnych
Program
-
Dlaczego Coachingowy Styl Zarządzania?
- Dzisiejsze rafy organizacyjne – trudności i przeszkody (zachowania podwładnych i sytuacje w zespołach), z którymi coraz trudniej radzić sobie dzisiejszym menadżerom, a dla których Coachingowy Styl Zarządzania przynosi najszybsze i najskuteczniejsze efekty
- Dyrektywny vs niedyrektywny sposób zarządzania – analiza SWOT dzisiejszych modeli i stylów zarządzania pod kątem efektywności i wyników biznesowych (m.in. organizacje holokratycznych, turkusowe zarządzanie, klasyczne metody zarządzania)
- Spiral Dynamics – etapy ewolucji świadomości zarządczej i organizacyjnej i pozycja dzisiejszych organizacji
-
Czym jest Coachingowy Styl Zarządzania
- Podstawowe założenia Coachingowego Stylu Zarządzania
- Sytuacyjne podejście do wspierania rozwoju i skuteczności podwładnego
- Prawdy i mity dotyczące coachingu i coachingowego stylu zarządzania
-
Narzędzia przydatne menadżerom – struktury coachingu
- Kontraktowanie rozmowy z pracownikiem
- Najskuteczniejsze struktury Whitmora, Epsteina i Egana
- Sposób wprowadzania rozmów coachingowych do relacji z pracownikiem
- Symptomy sytuacji w których warto uruchamiać struktury coachingowe
-
Priorytet CELU czy DROGI – dylemat menadżerski, czy…?
- Praca z celem, techniki i narzędzia prakseologii wspierające etap ustalania celów i zwiększające osiągane efekty
- Doświadczenie drogi w kontekście celu - wartości w życiu i biznesie ujęcie S.Lachowskiego, T.Sedláčka
- Metody zwiększania efektywności i skuteczności działania Nonaki, Stolarzewicza, Covaya,
-
Kluczowe kompetencje coachingowe menadżera
- Umiejętność budowania relacji umożliwiającej wejście na poziom coachingowi
- Metody zadawania mocnych pytań
- Wielopoziomowość słuchania – umiejętność przechodzenia pomiędzy poziomami aktywnego słuchania
- Feedback, Feedforward i Feed’In – prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej oraz jego najskuteczniejsze formy w zależności od sytuacji
- Udzielanie informacji zwrotnej w modelu STAGES
- Wydobywanie mistrzostwa – stawianie wyzwań (metody Altmanna, Juliusza II, Bransona, Welcha i Waltona)
-
Inspirowanie podwładnego do samodzielnego poszukiwania rozwiązań
- Zasady Solution Focused Brief Therapy – SFBT
- Rozwiązywanie problemu vs kreowanie rozwiązania – poszukiwanie optymalnego rozwiązania
- Metody kreatywnego poszukiwania rozwiązania do stosowania w relacji 1 na 1 z pracownikiem
- Technika bodźcowania w celu uruchomienia samodzielności w poszukiwaniu rozwiązań
-
Praca z przekonaniami i wartościami pracowników
- Piramida Batesona i poziomy neurologiczne Diltsa
- Przekonania ograniczające i wspierające w kontekście Analiza Pola Sił Lewina
- Praca z wartościami w kontekście rozwojowych rozmów z pracownikiem w sytuacji pracy
-
Narzędzia coachingowe zwiększające efektywność i skuteczność działania
- Struktura motywacyjna Stolarzewicza
- Analiza Pola Sił Kurta Lewina
- Pełen Model Kompetencji Zmiany Stolarzewicza
- Model KASH – wsparcie w dokonywaniu zmiany
|