Tytuł szkolenia

Jak korzystać z zasobów zespołu w podejmowaniu decyzji – partycypacja w pracy zespołowej

Termin

27-11-2025, 28-11-2025

Termin

27-28.11.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

1190.00 PLN

Adresat

  • Dyrektorzy i kierownicy – dla promowania kultury współpracy, aktywnego słuchania, wykorzystywania potencjału i talentów pracowników, wzmacniania zespołów dzięki umożliwianiu partycypacji w procesach decyzyjnych
  • Osoby zarządzające zespołami i koordynatorzy projektów – dla lepszego wykorzystania potencjału zespołu, wzmacniania sprawczości pracowników i podejmowania lepszych decyzji

Cele

  • Wzmocnienie kompetencji przywódczych – osoby na stanowiskach kierowniczych potrafią angażować pracowników i włączać w procesy decyzyjne
  • Wykorzystanie wiedzy, doświadczenia i umiejętności pracowników administracji publicznej, wzmocnienie sprawczości zespołów
  • Polepszenie jakości decyzji uwzględniających więcej perspektyw i głosów eksperckich
  • Wzmocnienie demokratycznych procesów w administracji publicznej – uczestnictwa, przejrzystości, aktywnych postaw

Efekty szkolenia

  • Poprawa komunikacji i jakości podejmowanych decyzji
  • Bardziej zaangażowane zespoły, dzielące się swoimi talentami i umiejętnościami – wykorzystywanie potencjału pracowników
  • Redukcja konfliktów, których przyczyną jest brak uwzględniania zespołu i nieprzejrzystości procesów decyzyjnych

Program

  • Wprowadzenie do tematu: partycypacja – czym jest i czym nie jest, wartość partycypacji
  • Style podejmowania decyzji – przegląd, plusy i minusy konkretnych podejść i metod, sytuacje w jakim warto je stosować
  • Metody podejmowania decyzji wraz z ćwiczeniami: autokratyczny, większościowy, proces doradczy, uzgodnienia systemowe (systemic consensing), GDM – generatywne podejmowanie decyzji
  • Jak wprowadzić nowe perspektywy do procesów decyzyjnych – metoda de Bono
  • Mapowanie decyzji i sposobu jej podejmowania w zależności od kontekstu i sytuacji – model Cynefin
  • Praktyczne ćwiczenia w grupach i korzystanie z różnych podejść i metod