Zakres szkolenia

Kompetencje osobiste

Tytuł szkolenia

How to collaborate in international and multicultural teams?

Termin

23-10-2025, 24-10-2025

Termin

23-24.10.2025

Czas trwania

2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych) godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

stacjonarne w języku angielskim

Liczba uczestników

16

Koszt

1190.00 PLN

Adresat

  • Dyrektorzy i kierownicy – dla większej świadomoście specyfiki współpracy międzynarodowej i wzmocnienia  kompetencji międzykulturowej przydatnej w budowaniu relacji z krajami partnerskimi
  • Pracownicy departamentów współpracy międzynarodowej – dla lepszego zrozumienia  różnic międzykulturowych, inicjowania i wzmacniania współpracy międzynarodowej , konstruktywnej współpracy z krajami partnerskimi i owocnej realizacji projektów międzynarodowych
  • Pracowników działów kadr: dla lepszego  wspierania  kadr pracujących z osobami z innych krajów i kultur
  • Urzędników odpowiedzialnych za obsługę klienta dla poprawy jakości świadczonych usług dla klientów z innych niż polski kontekstów kulturowych

Cele

  • Developing understanding of cultural diversity and its value in work and life among Polish public administration
  • Learning and understanding the most common causes of conflicts based on cultural differences
  • Strengthening intercultural competence (knowledge, skills, attitude)
  • Strengthening cultural competence based on openness, finding solutions and awareness of stereotypes and prejudices
  • Developing empathetic communication skills in relationships with people from other countries and cultures
  • Strengthening constructive cooperation, increasing readiness and establishing new partnerships, building good relationships

Efekty szkolenia

  • Better management of international cooperation and better results of cooperation
  • Building good, sustainable relationships with partner countries, more lasting cooperation
  • Constructive conflict resolution and seeking mutual benefits
  • Increasing the quality of customer service

Program

  • Introduction to the topic, the concepts of culture, multiculturalism, interculturalism, presentation of the most useful models (iceberg, high-low culture concept)
  • Cultural differences, misunderstandings and conflicts based on differences – an exercise in empathy, coping strategies in intercultural teams
  • Managing differences and working based on connecting elements – exercise and presentation of results
  • The most common divisions and stereotypes – exercise according to Hofstede’s aspects of culture
  • How to cooperate in multicultural teams – 7 steps to fruitful cooperation
  • Tools useful in multicultural work
  • Elements of intercultural competence: knowledge, attitude, skills
  •  Setting personal goals to strengthen intercultural competence