Zakres szkolenia
Kompetencje osobisteTytuł szkolenia
How to collaborate in international and multicultural teams?
Termin
23-24.10.2025
Czas trwania
2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych) godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
stacjonarne w języku angielskimLiczba uczestników
16Koszt
1190.00 PLNProwadzący
Marta Gawinek-DagarguliaAdresat
- Dyrektorzy i kierownicy – dla większej świadomoście specyfiki współpracy międzynarodowej i wzmocnienia kompetencji międzykulturowej przydatnej w budowaniu relacji z krajami partnerskimi
- Pracownicy departamentów współpracy międzynarodowej – dla lepszego zrozumienia różnic międzykulturowych, inicjowania i wzmacniania współpracy międzynarodowej , konstruktywnej współpracy z krajami partnerskimi i owocnej realizacji projektów międzynarodowych
- Pracowników działów kadr: dla lepszego wspierania kadr pracujących z osobami z innych krajów i kultur
- Urzędników odpowiedzialnych za obsługę klienta dla poprawy jakości świadczonych usług dla klientów z innych niż polski kontekstów kulturowych
Cele
- Developing understanding of cultural diversity and its value in work and life among Polish public administration
- Learning and understanding the most common causes of conflicts based on cultural differences
- Strengthening intercultural competence (knowledge, skills, attitude)
- Strengthening cultural competence based on openness, finding solutions and awareness of stereotypes and prejudices
- Developing empathetic communication skills in relationships with people from other countries and cultures
- Strengthening constructive cooperation, increasing readiness and establishing new partnerships, building good relationships
Efekty szkolenia
- Better management of international cooperation and better results of cooperation
- Building good, sustainable relationships with partner countries, more lasting cooperation
- Constructive conflict resolution and seeking mutual benefits
- Increasing the quality of customer service
Program
- Introduction to the topic, the concepts of culture, multiculturalism, interculturalism, presentation of the most useful models (iceberg, high-low culture concept)
- Cultural differences, misunderstandings and conflicts based on differences – an exercise in empathy, coping strategies in intercultural teams
- Managing differences and working based on connecting elements – exercise and presentation of results
- The most common divisions and stereotypes – exercise according to Hofstede’s aspects of culture
- How to cooperate in multicultural teams – 7 steps to fruitful cooperation
- Tools useful in multicultural work
- Elements of intercultural competence: knowledge, attitude, skills
- Setting personal goals to strengthen intercultural competence