Tytuł szkolenia

Etykieta w komunikacji oficjalnej, biznesowej i międzykulturowej

Termin

17-05-2024

Termin

17.05.2024

Czas trwania

1 dzień szkoleniowy (8 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarnie

Liczba uczestników

20

Koszt

650.00 PLN

Prowadzący

Paweł Grotowski

Cele

  • Szkolenie ma na celu:
    • poprawę umiejętności komunikacyjnych,
    • zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami oraz budowanie relacji oficjalnych i zawodowych w zgodzie zasadami etykiety.
  • Szkolenie skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej w tym komunikacji werbalnej, epistolarnej oraz pozawerbalnej.
  • Szkolenie zawiera także nowy komponent „etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji”, który odpowiada na wyzwania zdalnej pracy i częstych spotkań na platformach komunikacyjnych.
  • Szkolenie porusza także zagadnienia dotyczące poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, zastosowania zasady starszeństwa w relacjach służbowych, autoprezentacji i udziału w spotkaniach i naradach.

Efekty szkolenia

Dzięki szkoleniu, jego uczestnicy:

  • zdobędą podstawowe informacje na temat procesu komunikacji.
  • poznają zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej, sporządzania korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, a także wystąpień publicznych i prowadzenia wideo-rozmów on-line.
  • poznają najważniejsze elementy komunikacji pozawerbalnej oraz nauczą się jej wykorzystywać w swoich wystąpieniach publicznych.
  • poznają najważniejsze zasady etykiety związane z budowaniem relacji oficjalnych i zawodowych  jak również tworzenia pozytywnego wizerunku swojego oraz reprezentowanej instytucji.

Program

Wstęp

  • historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
  • najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika
  • zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
  • wszystko, co robimy jest komunikacją.

Część I – Etykieta w komunikacji 1

  • komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
  • feedback czyli informacja zwrotna
  • zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • zasady sporządzania korespondencji służbowej
  • zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
  • nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
  • etykieta wideo rozmowy o wideo konferencji
  • tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
  • elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach

Część II – Etykieta w komunikacji 2

  • zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
  • przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
  • elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
  • zasady udziału w spotkaniach i naradach
  • wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
  • sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

Część III – Etykieta w komunikacji międzykulturowej

  • pochodzenie różnic międzykulturowych
  • proksemika czyli dystanse społeczne
  • kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
  • rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
  • kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
  • kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
  • kultura terminowa vs. nieterminowa
  • kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
  • zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 6 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji.

DO WYBORU: Stany Zjednoczone Ameryki, Kraje Zatoki Perskiej, Połwysep Indyjski, Kraje Afryki Subsaharyjskiej, Kraje Byłego ZSRR, Chiny, Japonia, Francja, Singapur, Kraje DACHL.