Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Etykieta managera instytucji publicznej

Termin

07-07-2025

Termin

07.07.2025

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

20.

Koszt

690.00 PLN

Prowadzący

Paweł Grotowski

Adresat

Szkolenie jest skierowane do wszystkich managerów instytucji publicznych, urzędów centralnych i samorządowych, którzy reprezentują swoją organizację na zewnątrz, zarządzają zespołami i projektami, nawiązują relacje oficjalne z przedstawicielami innych instytucji, występują publicznie w mediach, prowadzą konferencje prasowe etc. Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych, zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach osobistych i służbowych, budowanie efektywnych zespołów i tworzenie wizerunku profesjonalnej administracji w zgodzie z zasadami etykiety biznesowej i protokołu dyplomatycznego.

Cele

Szkolenie ma na celu podniesienie świadomości roli etykiety, czyli wyglądu, właściwego zachowania się i właściwej komunikacji zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji lub instytucji.

Szkolenie ma na celu przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji, od kontaktu wzrokowego, poprzez właściwe adresowanie i dostosowanie swojej wypowiedzi do słuchaczy, kontekstu i okazji, po feed-back, elevator speech i small talk.

Efekty szkolenia

Uczestnicy szkolenia nabędą najważniejsze umiejętności praktyczne z zakresu protokołu dyplomatycznego i etykiety.
Poznają zasady tworzenia pierwszego wrażenia, odpowiedniego powitania, uścisku dłoni, przedstawienia siebie i swoich współpracowników zgodnie z zasadą precedencji.
Uczestnicy nabędą wiedzę o zasadach właściwej komunikacji werbalnej, pisemnej, telefonicznej oraz za pomocą platform wideo.

Szkolenie przekaże też wiedzę i umiejętności dotyczące kształtowania naszego wizerunku przez właściwy ubiór zgodny z zasadami dyplomatycznego i międzynarodowego dress-code.

Program

Część I – Savoir vivre, etykieta, protokół dyplomatyczny definicje i zasady

Pochodzenie etykiety
Czym jest etykieta urzędnika
Czym jest etykieta managera
Czym jest protokół dyplomatyczny
Najważniejsze zasady etykiety
Najważniejsze zasady protokołu dyplomatycznego
Predecencja stanowisk publicznych w RP
Precedencja w praktyce: przy stole, na spotkaniu, w samochodzie

Część II – Dress code jako element etykiety managera

Dress code czyli odpowiedni strój do okazji
Charakterystyka i elementy business casual (strój swobodny)
Charakterystyka i elementy business suit (strój spacerowy)
Charakterystyka i elementy dark suit (strój wizytowy)
Mini-słownik etykiety stroju, zegarki, biżuteria i inne dodatki
Najczęściej popełniane błędy stylistyczne i jak je naprawić

Część III – Etykieta w komunikacji oficjalnej I

Wszystko jest komunikacją, a komunikacja jest wszystkim
Komunikacja werbalna i pozawerbalna
Feedback czyli informacja zwrotna
Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
Zasady sporządzania korespondencji służbowej
Zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
Etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji
Tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
Elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach

Część IV – Etykieta w komunikacji oficjalnej II

Zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
Zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
Powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
Przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
Właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
Elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
Zasady udziału w spotkaniach i naradach
Wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
Sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów