Zakres szkolenia

Umiejętności

Tytuł szkolenia

Budowa pozytywnego wizerunku instytucji publicznej

Termin

10-07-2014, 11-07-2014

Czas trwania

16 godzin

Forma zajęć

wykład połączony z zajęciami warsztatowymi

Liczba uczestników

15 osób

Koszt

780.00 PLN

Adresat

Osoby pracujące w administracji publicznej na stanowiskach, które odpowiadają za działania z zakresu public relations lub mają takie działania wspierać, a także szefowie tych instytucji, którzy chcieliby świadomie budować wizerunek swoich instytucji przy wykorzystaniu sprawdzonych w administracji publicznej nowoczesnych rozwiązań.

Cele

Przygotowanie uczestników do wykonywania w urzędzie funkcji specjalisty ds. budowy wizerunku lub w przypadku szefów tych urzędów do świadomego zarządzania tym obszarem działań urzędu.

Efekty szkolenia

Uświadomienie uczestnikom korzyści jakie dla każdego urzędu płyną z wdrożenia nowoczesnych narzędzi z zakresu budowy wizerunku w administracji publicznej oraz podjęcia planowych i ustawicznych działań w tym zakresie. Wskazanie sprawdzonych rozwiązań i działań z zakresu budowy wizerunku urzędów, które wykorzystane w innych urzędach polskiej administracji publicznej przyniosły spodziewane efekty. Przygotowanie uczestników do efektywnej współpracy z mediami.

Program

  1. Wprowadzenie
  2. Nowoczesny urząd – te same zadania, inny poziom oczekiwań
  3. Public relations (PR) – czym jest i do czego służy:
    1. Cele, funkcje, elementy oraz podstawowe reguły PR w administracji publicznej
    2. Wizerunek urzędnika jako składowa wizerunku urzędu
  4. Komunikacja wewnętrzna – szansa otoczona pułapkami:
    1. Narzędzia służące rozwojowi komunikacji wewnętrznej
    2. Najczęściej popełniane błędy, ich konsekwencje i sposoby ich pokonywania​
  5. Budowa wizerunku urzędu na zewnątrz i narzędzia komunikacji zewnętrznej:
    1. Rola poszczególnych szczebli pracowników w budowie wizerunku zewnętrznego
    2. Dobre praktyki w budowie wizerunku z polskich instytucji publicznych
  6. Tożsamość instytucji oraz standardy obsługi klientów
  7. Efektywna współpraca z mediami to sztuka:
    1. Możliwe formy współpracy z mediami
    2. Jak poprawnie zbudować tekst prasowy?
    3. Jakich błędów nie popełnić we współpracy z dziennikarzami
  8. Tworzenie programu PR:
    1. Elementy programu, metody doboru technik public relations, dobór metod ewaluacji.