Zakres szkolenia
KOMPETENCJE I ROZWÓJTytuł szkolenia
Budowa pozytywnego wizerunku instytucji publicznej
Termin
Czas trwania
16 godzin
Forma zajęć
wykład połączony z zajęciami warsztatowymiLiczba uczestników
15 osób.Koszt
780.00 PLNAdresat
Osoby pracujące w administracji publicznej na stanowiskach, które odpowiadają za działania z zakresu public relations lub mają takie działania wspierać, a także szefowie tych instytucji, którzy chcieliby świadomie budować wizerunek swoich instytucji przy wykorzystaniu sprawdzonych w administracji publicznej nowoczesnych rozwiązań.
Cele
Przygotowanie uczestników do wykonywania w urzędzie funkcji specjalisty ds. budowy wizerunku lub w przypadku szefów tych urzędów do świadomego zarządzania tym obszarem działań urzędu.
Efekty szkolenia
Uświadomienie uczestnikom korzyści jakie dla każdego urzędu płyną z wdrożenia nowoczesnych narzędzi z zakresu budowy wizerunku w administracji publicznej oraz podjęcia planowych i ustawicznych działań w tym zakresie. Wskazanie sprawdzonych rozwiązań i działań z zakresu budowy wizerunku urzędów, które wykorzystane w innych urzędach polskiej administracji publicznej przyniosły spodziewane efekty. Przygotowanie uczestników do efektywnej współpracy z mediami.
Program
- Wprowadzenie
- Nowoczesny urząd – te same zadania, inny poziom oczekiwań
-
Public relations (PR) – czym jest i do czego służy:
- Cele, funkcje, elementy oraz podstawowe reguły PR w administracji publicznej
- Wizerunek urzędnika jako składowa wizerunku urzędu
-
Komunikacja wewnętrzna – szansa otoczona pułapkami:
- Narzędzia służące rozwojowi komunikacji wewnętrznej
- Najczęściej popełniane błędy, ich konsekwencje i sposoby ich pokonywania
-
Budowa wizerunku urzędu na zewnątrz i narzędzia komunikacji zewnętrznej:
- Rola poszczególnych szczebli pracowników w budowie wizerunku zewnętrznego
- Dobre praktyki w budowie wizerunku z polskich instytucji publicznych
- Tożsamość instytucji oraz standardy obsługi klientów
-
Efektywna współpraca z mediami to sztuka:
- Możliwe formy współpracy z mediami
- Jak poprawnie zbudować tekst prasowy?
- Jakich błędów nie popełnić we współpracy z dziennikarzami
-
Tworzenie programu PR:
- Elementy programu, metody doboru technik public relations, dobór metod ewaluacji.