Zakres szkolenia
UmiejętnościTytuł szkolenia
Asertywna komunikacja w pracy urzędnika
Termin
04-04-2016, 05-04-2016, 10-05-2016, 11-05-2016
Czas trwania
14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-15.00
II terminy: 4-5.04.2016 i 10-11.05.2016
Forma zajęć
mini-wykłady, ćwiczenia indywidualne oraz zespołowe, dyskusje, symulacje rozmówLiczba uczestników
15Koszt
850.00 PLNAdresat
- pracownicy administracji publicznej wszystkich szczebli
Cele
- wzmocnienie umiejętności budowania relacji współpracy w kontaktach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
- zwiększenie osobistej skuteczności w rozwiązywaniu trudnych sytuacji z klientami poprzez właściwą analizę potrzeb i zachowania asertywne
Efekty szkolenia
- uświadomienie poziomu własnej asertywności
- sprawne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych poprzez skuteczne stosowane technik asertywnej komunikacji
- poprawa jakości współpracy w kontaktach z klientami i wzmocnienie osobistego profesjonalnego wizerunku
Program
- Osobiste postawy wobec klientów
- Stereotypy i uprzedzenia wpływające na wzajemną komunikację
- Czynniki budujące zadowolenie klienta
- Budowanie podstaw dobrego kontaktu – tworzenie pierwszego wrażenia i świadome posługiwanie się „językiem ciała”
- Diagnoza własnego stylu komunikowania się i jego konsekwencje w relacjach z innymi
- Rozumienie asertywnej postawy – sposób działania osób asertywnych
- Zachowania uległe, agresywne i manipulacyjne - ich źródła i przejawy we wzajemnych kontaktach
- Sposoby postępowania w przypadku zachowań agresywnych i manipulacyjnych
- Techniki asertywnej komunikacji w sytuacjach trudnych emocjonalnie – komunikaty „od siebie”
- Asertywne wyznaczanie granic – analiza trudności z mówieniem „nie” i ćwiczenie techniki asertywnej odmowy
- Asertywne przekazywanie i przyjmowanie krytyki – ćwiczenie efektywnego udzielania informacji zwrotnej