Zakres szkolenia
UmiejętnościTytuł szkolenia
Asertywna komunikacja w pracy urzędnika
Termin
26-02-2015, 27-02-2015
Czas trwania
14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-15.00
Forma zajęć
mini-wykłady, ćwiczenia indywidualne oraz zespołowe, dyskusje, symulacje rozmówLiczba uczestników
15Koszt
830.00 PLNAdresat
Pracownicy administracji publicznej wszystkich szczebli
Cele
• wzmocnienie umiejętności budowania relacji współpracy w kontaktach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi • zwiększenie osobistej skuteczności w rozwiązywaniu trudnych sytuacji poprzez właściwą analizę potrzeb i zachowania asertywne
Efekty szkolenia
• uświadomienie poziomu własnej asertywności w kontaktach międzyludzkich i poprawa jakości współpracy z ludźmi • sprawne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych poprzez skuteczne stosowane technik asertywnej komunikacji
Program
- Osobiste postawy wobec ludzi i ich wpływ na wzajemne relacje
- Stereotypy i uprzedzenia wpływające na wzajemną komunikację
- Czynniki budujące zadowolenie obywatela – co jest celem naszych działań
- Budowanie podstaw dobrego kontaktu – tworzenie pierwszego wrażenia i świadome posługiwanie się „językiem ciała”
- Diagnoza własnego stylu komunikowania się i jego konsekwencje w relacjach z innymi
- Rozumienie asertywnej postawy – sposób działania osób asertywnych
- Zachowania uległe, agresywne i manipulacyjne – ich źródła i przejawy we wzajemnych kontaktach
- Sposoby postępowania w przypadku zachowań agresywnych i manipulacyjnych
- Techniki asertywnej komunikacji w sytuacjach trudnych emocjonalnie – komunikaty „od siebie”
- Asertywne wyznaczanie granic – analiza trudności z mówieniem „nie” i ćwiczenie techniki asertywnej odmowy
- Asertywne przekazywanie i przyjmowanie krytyki – ćwiczenie efektywnego udzielania informacji zwrotnej