Zakres szkolenia

Umiejętności

Tytuł szkolenia

Asertywna komunikacja w pracy urzędnika

Termin

26-02-2015, 27-02-2015

Czas trwania

14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-15.00

Forma zajęć

mini-wykłady, ćwiczenia indywidualne oraz zespołowe, dyskusje, symulacje rozmów

Liczba uczestników

15

Koszt

830.00 PLN

Adresat

Pracownicy administracji publicznej wszystkich szczebli

Cele

• wzmocnienie umiejętności budowania relacji współpracy w kontaktach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi • zwiększenie osobistej skuteczności w rozwiązywaniu trudnych sytuacji poprzez właściwą analizę potrzeb i zachowania asertywne

Efekty szkolenia

• uświadomienie poziomu własnej asertywności w kontaktach międzyludzkich i poprawa jakości współpracy z ludźmi • sprawne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych poprzez skuteczne stosowane technik asertywnej komunikacji

Program

  1. Osobiste postawy wobec ludzi i ich wpływ na wzajemne relacje
  2. Stereotypy i uprzedzenia wpływające na wzajemną komunikację
  3. Czynniki budujące zadowolenie obywatela – co jest celem naszych działań
  4. Budowanie podstaw dobrego kontaktu – tworzenie pierwszego wrażenia i świadome posługiwanie się „językiem ciała”
  5. Diagnoza własnego stylu komunikowania się i jego konsekwencje w relacjach z innymi
  6. Rozumienie asertywnej postawy – sposób działania osób asertywnych
  7. Zachowania uległe, agresywne i manipulacyjne – ich źródła i przejawy we wzajemnych kontaktach
  8. Sposoby postępowania w przypadku zachowań agresywnych i manipulacyjnych
  9. Techniki asertywnej komunikacji w sytuacjach trudnych emocjonalnie – komunikaty „od siebie”
  10. Asertywne wyznaczanie granic – analiza trudności z mówieniem „nie” i ćwiczenie techniki asertywnej odmowy
  11. Asertywne przekazywanie i przyjmowanie krytyki – ćwiczenie efektywnego udzielania informacji zwrotnej