Zakres szkolenia
Wystąpienia publiczne i kontakty z mediamiTytuł szkolenia
Protokół dyplomatyczny i etykieta urzędnicza
Termin
27-28.04.2020
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
wykład interaktywny z szerokim uwzględnieniem elementów praktycznych (prezentacja multimedialna, ćwiczenia zespołowe i indywidualne, test), lunch zasiadanyLiczba uczestników
20Koszt
1090.00 PLNProwadzący
Bogumiła WięcławAdresat
- osoby pracujące w administracji publicznej: państwowej i samorządowej odpowiedzialne za kontakty z partnerami zewnętrznymi
- osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre
- osoby pragnące zdobyć swobodę w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych z przedstawicielami polskimi i zagranicznymi w celu lepszego osiągania celów zawodowych
Cele
Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji imprez i wydarzeń oficjalnych, z udziałem partnerów polskich i zagranicznych oraz zdobycie umiejętności pozytywnego kreowania wizerunku urzędu/instytucji przez zewnętrznych odbiorców a także budowanie właściwych relacji i kontaktów z przedstawicielami z Polski i zagranicy.
Efekty szkolenia
- umiejętność zastosowania zasady protokołu dyplomatycznego w budowaniu pozytywnego wizerunku państwa, urzędu, instytucji, organizacji i firmy
- umiejętność zapobiegania sytuacjom konfliktowym, co pozwala na realizację celów zawodowych w relacjach z partnerami polskimi i zagranicznymi
Program
- Pojęcie protokołu dyplomatycznego (ceremoniał, etykieta, savoir-vivre)
- Etykieta i dobre obyczaje w urzędzie i poza nim
- Zasady precedencji – kto pierwszy w sytuacjach oficjalnych, zawodowych i towarzyskich; zasada prawej strony
- Zasada alternatu przy podpisywaniu umów
- Zajmowanie miejsc podczas spotkań, negocjacji, w gabinecie, w samochodzie, przy stole
- Kontakty interpersonalne – pierwsze wrażenie, pozdrawianie, powitanie, pożegnanie – po czyjej stronie leży inicjatywa gestów, Przedstawianie siebie i innych
- Konferencje, spotkania - organizacja i uczestniczenie
- Wystąpienia publiczne i okolicznościowe – współpraca z tłumaczem
- Przyjęcia i etykieta stołu - zaproszenia, przyjęcia na stojąco i zasiadane, obowiązki gospodarza i gościa
- Pofesjonalny wizerunek - ubiór stosowny w biurze i w sytuacjach oficjalnych, podstawowe uchybienia kobiet i mężczyzn, dress code na zaproszeniach
- Wizyty i delegacje zagraniczne – spotkania z przedstawicielami różnych kultur, międzynarodowy savoir-vivre
- Korespondencja urzędowa i elektroniczna tzw. netykieta