Tytuł szkolenia

ONLINE LIVE MANAGEMENT 4.0 Zarządzanie zmianą – jak zmieniać, żeby zmienić

Termin

12-04-2021, 13-04-2021

Termin

12-13.04.2021

Forma zajęć

2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych) godz. 9.00-16.00

Liczba uczestników

16

Koszt

650.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami (dyrektorów, kierowników, naczelników), które chcą:

  • Wprowadzać zmiany bez ryzyka zbyt silnego oporu pracowników
  • Nabyć umiejętności radzenia sobie z oporem do zmiany
  • Udoskonalić posiadane techniki i metody wprowadzania zmiany w zespołach

Cele

Celem szkolenia jest nabycie przez menadżerów umiejętności:

  • Prawidłowego działania na każdym z pięciu etapów procesu zmiany
  • Przygotowywania zespołów do nieustającej zmiany
  • Kreowania środowiska zmiany
  • Wykorzystania technik komunikacji zmiany i radzenia sobie z oporem wobec zmiany
  • Budowania środowiska po zmianie

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Prawidłowo zaplanować proces zmiany w organizacji
  • Podejmować skuteczne i efektywne metody reagowania na opór wobec zmiany
  • Skutecznie wdrażać zaplanowane zmiany

Program

  • Wprowadzenie do tematyki zmiany
  • Doświadczanie pozytywnych i negatywnych skutków zmiany
  • Psychologiczne, społeczne i antropologiczne uwarunkowania procesu zmiany
  • Zrozumienie Tofflerowskiej doktryny szoku zmiany
  • Dzisiejszy świat turbulentnej zmiany – organizacyjne, polityczne i biznesowe uwarunkowania procesu zmiany oraz ich wpływ na działanie jednostek administracji publicznej
  • Wprowadzenie do modelu skutecznego zarządzania zmianą
  • Fazy procesu zmiany i ich wpływ na wydajność, morale i zaangażowanie pracowników
  • Potrzeby pracowników w poszczególnych fazach procesu zmiany
  • Skuteczność bodźców w procesie wg Krzywej Yorkesa-Dodsona
  • Postawy wobec zmiany – w ujęciu psychologii biznesu oraz ekonomii behawioralnej
  • Nieuświadamiane pseudostrategie menadżerskie w sytuacji nowej, konieczności rozwiązania problemu oraz w środowisku zmiany
  • Typowe opory wobec zmiany oraz ich źródła w sytuacjach zawodowych – ze szczególnym uwzględnieniem administracji publicznej
  • Najskuteczniejsze praktyki radzenia sobie z postawami, typowymi oporami w procesie zmiany oraz nieuświadamianymi pseudostrategiami menadżerskimi
  • Skuteczne techniki przeprowadzania pracowników przez proces zmiany
  • Analiza gotowości - przykład praktycznego narzędzia zarządzania zmianą
  • Diagram pola sił i analiza interesariuszy - przykład praktycznego narzędzia zarządzania zmianą
  • Plan komunikacji – przykład praktycznego narzędzia zarządzania zmianą
  • Mapa ryzyka – analiza i kwantyfikacja ryzyka oraz reakcje na ryzyka procesu zmiany
  • Analiza indywidualnych poziomów umiejętności wprowadzania zmian i komunikatywności w zmianie
  • Model VUCA związany z menadżerskim podejściem w sytuacji zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności
  • Kompetencje zmiany – zestaw menadżerskich umiejętności związanych z kompetencjami ogólnymi, umiejętnościami przygotowywania zespołu do nieustającej zmiany, kreowania środowiska zmiany, przeprowadzania zespołu przez zmianę oraz budowania środowiska po zmianie
  • Porady Jacka Welcha w zakresie tworzenia skutecznego zespołu przygotowanego do nieustającej zmiany – model 5+1
  • Kluczowe zmienne BCG (Boston Consulting Group) – technika DICE
  • Jak zmieniać, żeby zmienić? Model 3 perspektyw motywacyjnych Heatch - techniki i metody oddziaływania na racjonalną, emocjonalną oraz procesową perspektywę zmiany

 

Warsztat prowadzony jest aktywną techniką ActiveInside, dzięki której uczestnicy poznają poszczególne elementy programu na poziomie wiedzy, umiejętności i postaw.

Warsztat składa się z mikrowykładów przeplatanych  symulacjami, ćwiczeniami indywidualnymi i zespołowymi, case study oraz moderowanymi dyskusjami. Dodatkowo podczas warsztatu wykorzystywane są różnorodne kwestionariusze, testy i ćwiczenia wykonywane również w zewnętrznych aplikacjach.