Zakres szkolenia
Szkolenia centralneTytuł szkolenia
Działanie urzędu w sytuacji kryzysowej
Termin
24.08. - 24.11.2023
Czas trwania
16 sesji online, po 16 godzin dydaktycznych
Forma zajęć
wykład, mini wykład, ćwiczenia, case study, symulacje, dyskusja moderowana, praca w grupach, praca indywidualna, identyfikacja potrzebLiczba uczestników
15Prowadzący
Zygmunt DolataAdresat
Członkowie korpusu służby cywilnej na stanowiskach kierowniczych i koordynujących w ministerstwach, KPRM, urzędach centralnych, urzędach terenowych na szczeblu wojewódzkim i powiatowym.
Cele
Sytuacja kryzysowa to sytuacja wpływająca negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi, wywołująca poważne ograniczenia w działaniu organów administracji publicznej. Szkolenie ma na celu zaprezentowanie uwarunkowań i podstaw prawnych zarządzania oraz sposobu reagowania w sytuacji pojawienia się zagrożeń utrudniających działanie urzędu. Szkolenie odpowie na wyzwania, z którymi spotka się urząd reagując na pojawiający się kryzys i jego skutki. Zostaną przedstawione narzędzia w zakresie komunikacji kryzysowej (kto, komu, jak, kiedy i dlaczego?) oraz sposób ich wykorzystania (np. procedura przekazywania komunikatów zarówno dla prasy jak i do pracowników urzędu w sytuacji kryzysowej).
Efekty szkolenia
Uczestnik po ukończeniu szkolenia:
- wie co stanowią podstawy prawne dotyczące działania urzędu w sytuacji kryzysowej,
- wie jak rozpoznać sytuację kryzysową i skalkulować jej siłę oddziaływania na funkcjonowanie urzędu oraz jak zidentyfikować zagrożenia, prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożenia i kalkulowania ryzyk,
- zna procedury uruchamiane w sytuacji wystąpienia kryzysu i sposoby zapewnienia ciągłości działania urzędu w trudnych sytuacjach kryzysowych,
- zna podział zadań i obowiązków w sytuacji kryzysowej jak również kanały komunikacji kryzysowej,
- potrafi reagować na wystąpienie sytuacji kryzysowej, przygotować odpowiednie procedury, rozdzielić zadania, korzystać z dokumentacji przygotowanej na wypadek kryzysu,
- potrafi w zrozumiały i adekwatny do sytuacji określić sposób zażegnania kryzysu oraz poradzić sobie z komunikacją kryzysową.
Program
1. Wprowadzenie do szkolenia.
2. Podstawy prawne zarządzania działaniem urzędu w sytuacji kryzysowej.
3. Zagrożenia, które mogą pojawić się na drodze zapewnienia ciągłości działania.
4. Dezinformacja.
5. Bariery w zarządzaniu kryzysowym.
6. Procedury, etapy i sposoby postępowania w sytuacji wystąpienia sytuacji kryzysowej.
7. Rola lidera w sytuacji kryzysu.
8. Sposoby komunikacji z otoczeniem w sytuacji kryzysu.
9. Zakończenie.