KSAP inspiruje!
Inspiracja to wg Słownika Języka Polskiego PWN: natchnienie, zapał twórczy oraz wpływ wywierany na kogoś, sugestia. Dlaczego inspiracja jest ważna? Szukanie inspiracji pozwala nam rozwijać się, poszerzać swoje umiejętności, wiedzę i zdobywać nowe doświadczenia. Znalezienie inspiracji w pracy i rozwoju zawodowym może być kluczowe dla osiągnięcia sukcesu oraz spełnienia zawodowego. Znalezienie inspiracji do zmian w administracji jest kluczowe dla jej efektywnego działania, a w rezultacie odpowiedniego zaspokojenia potrzeb obywateli.
KSAP rozpoczyna realizację projektu o tytule „KSAP inspiruje!”. W ramach projektu zapraszamy na spotkania (cykliczne i ad hoc) z ekspertami, wybitnymi osobistościami ze świata administracji, polityki, kultury, biznesu, z Polski i z zagranicy.
Cel projektu
Chcemy, aby KSAP stał się ośrodkiem inspirujących dyskusji o sprawach publicznych, miejscem, gdzie prowadzi się dialog i porusza tematy ważne dla administracji. Spotkania w KSAP będą służyły integracji środowiska administracji publicznej, stanowiły przestrzeń do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk oraz budowania sieci.
KSAP inspiruje!
Adresat projektu
Projekt adresowany jest do słuchaczy, absolwentów, pracowników administracji publicznej, pracowników oraz współpracowników KSAP, zainteresowanych innowacjami, a czasem innym spojrzeniem na sprawy i zjawiska, już znane.
Forma spotkań
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu, w godz. 16:30 – 18:30, w formule 20-minutowego inspirującego wystąpienia, po którym nastąpi moderowana dyskusja. Wystąpienia będą nagrywane i dostępne post factum na stronie KSAP, z możliwością odsłuchania w dowolnym momencie.
Harmonogram spotkań
Harmonogram spotkań cyklicznych na rok 2025:
- 16 stycznia,
- 13 lutego,
- 8 maja,
- 5 czerwca,
- 10 lipca,
- 28 sierpnia,
- 25 września,
- 23 października.
O spotkaniach ad hoc będziemy informować z odpowiednim wyprzedzeniem, w sekcji Aktualności.
Kontakt
Serdecznie zapraszamy do kontaktu. Jesteśmy ciekawi o czym chcielibyście u nas porozmawiać.
Spotkania
26 września 2024 r., godz. 16:30 – 18:30
Różne pokolenia w administracji – razem czy osobno?
Zarządzanie różnorodnością pokoleniową stanowi duże wyzwanie dla liderów w każdej organizacji. W spotkaniu 26 września br. chcemy przybliżyć wyzwania, ale również szanse (możliwości) współpracy pracowników wielu pokoleń w instytucjach administracji publicznej. Każde pokolenie jest wychowane w innych warunkach, ma różne potrzeby i różne podejście do pracy oraz życia. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową wymaga głębokiego zrozumienia i szacunku dla unikalnych cech, doświadczeń, wartości i oczekiwań każdej generacji.
W krótkiej prezentacji chcemy skupić się na tym:
- jak można zadbać o zrozumienie i uwzględnianie zróżnicowania pracowników,
- jaka jest różnica między zarządzaniem wiekiem i współpracą międzypokoleniową,
- jakie są narzędzia wspierające proaktywne podejście do zróżnicowania generacyjnego pracowników,
- od czego zacząć i jakie inicjatywy sprzyjają tworzeniu zgranego zespołu oraz atmosfery współpracy i wzajemnego szacunku między różnymi pokoleniami.
Program
- 16:30 – 16:50 Wystąpienie inspirujące, Tadeusz Reimus
- 16:50 – 17:30 Moderowana dyskusja
- 17:30 – 18:30 Czas na rozmowy przy małym poczęstunku
Do kogo adresujemy pierwsze spotkanie?
Pierwsze spotkanie w cyklu adresowane jest do słuchaczy i absolwentów KSAP.
Trener
Tadeusz Reimus
Praktykujący psychoterapeuta w nurcie integratywnym, konsultant i trener KSAP, akredytowany coach International Coach Federation na poziomie PCC (Professional Certified Coach); z wykształcenia i powołania psycholog. Absolwent filozofii i psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, stypendysta Uniwersytetu w Tilburgu, Holandia. Od 20 lat wprowadza zmiany w zespołach i organizacjach. Zarządza zespołem psychoterapeutów w linii wsparcia psychologicznego www.mhhelpline.com. Jego doświadczenie zawodowe to 20 lat pracy psychoterapeutycznej, około 20000 godzin przeprowadzonych szkoleń, 10000 godzin konsultacji i ponad 5000 godzin akredytowanych coachingów. Bywa wykładowcą akademickim, autorem strategicznych dokumentów, facylitatorem. Koordynuje projekty strategiczne dla biznesu i sektora rządowego. Współautor „Strategii rozwojowej dla służby publicznej w latach 2008-2010”.
Nagranie
Zapraszamy do zapoznania się z nagraniem!
15 października 2024 r., godz. 14:00 – 16:00
Good governance in the interconnected world
Na spotkaniu z Davidem Zapolsky, Wiceprezesem ds. globalnej polityki publicznej i głównym radcą prawnym (Senior Vice President, Global Public Policy & General Counsel), reprezentującym Amazon - jedną z największych firm świata, chcemy wspólnie porozmawiać o tym, jak konstruować misję, wizję i strategię organizacji w kontekście wdrażania innowacji technologicznych i zarządzania etycznego? Jak pogodzić wprowadzanie innowacji, zwłaszcza technologicznych i odpowiedzialne zarządzanie? Jak organizacje mogą rozwijać nowe produkty i usługi, jednocześnie dbając o etyczne standardy i przestrzeganie prawa?
Zarządzanie we współczesnym świecie wymaga efektywnych struktur rządzenia zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Istota corporate oraz public governance sprowadza się do implementacji mechanizmów konstruowania przejrzystych zasad funkcjonowania organizacji w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym, tak aby najlepiej tworzyć nowe produkty, świadczyć usługi oraz odpowiadać na potrzeby klientów oraz obywateli.
Program
- 14:00 – 14:20 Wystąpienie inspirujące, David Zapolsky
- 14:20 – 15:00 Moderowana dyskusja, moderator dr Małgorzata Bonikowska (Prezes Zarządu Centrum Stosunków Międzynarodowych)
- 15:00 - 16:00 Czas na rozmowy przy małym poczęstunku
Wykład i dyskusja będą prowadzone w języku angielskim, bez tłumaczenia.
David Zapolsky
David A. Zapolsky SVP, Global Public Policy & General Counsel, Amazon.com Inc. As Senior Vice President, Global Public Policy & General Counsel, David Zapolsky manages a broad range of domestic and international legal, public policy, government relations, compliance, and regulatory affairs for the company. Before assuming his current position, he served for more than 23 years in a variety of legal and policy roles at Amazon, including as General Counsel since 2012. Prior to joining Amazon in 1999, Zapolsky was a litigation partner in the Seattle offices of Dorsey & Whitney and Bogle & Gates. He moved to Seattle in 1994 from New York, where he served as an Assistant District Attorney in the Brooklyn District Attorney’s Office, focusing primarily on sex crimes, child abuse, and domestic violence prosecutions, and an associate at Wachtell, Lipton, Rosen & Katz, where he practiced securities litigation and white collar defense. He is a graduate of Berkeley Law and Columbia College. In addition to his work at Amazon, Zapolsky has taught law school seminars in Technology Law and Public Policy at Berkeley, the University of Washington, and Seattle University. He is also active in several civic, educational, and legal organizations that, among other things, seek to promote diversity and pro bono work in the legal profession. He has served as a Trustee of the King County Bar Foundation, a member of the Kids in Need of Defense (KIND) Washington State Advisory Committee, a corporate advisory member of the National Legal Aid & Defender Association, a member of the Leaders Council for the Legal Services Corporation, and a Director of Seattle’s Alliance for Education, the Berkeley Law Alumni Association, and the University of Washington Foundation. In 2013, he founded the Amazon legal department’s pro bono initiative, also known as the Amazon Justice League, which encourages and enables Amazon attorneys and legal professionals around the world to donate thousands of hours of pro bono legal work each year.
Adresaci spotkania
Spotkanie adresowane jest do słuchaczy i absolwentów KSAP, urzędników administracji publicznej i ekspertów zainteresowanych tematyką wskazaną w programie spotkania.
Zgłoszenia
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiety zgłoszeniowej do 11.10.2024 r. (piątek).
Partner
Partnerem spotkania jest Centrum Stosunków Międzynarodowych.
Kontakt
Serdecznie zapraszamy do kontaktu: KSAPinspiruje@ksap.gov.pl.
22 października 2024 r., godz. 16:30 – 18:30
Zarządzanie wiedzą w sektorze publicznym: strategie i praktyki
Zapraszamy do dyskusji na temat strategii i praktyk zarządzania wiedzą we współczesnych organizacjach.
Proces zarządzania wiedzą obejmuje:
- identyfikację,
- pozyskiwanie,
- gromadzenie,
- przetwarzanie,
- indywidualne i zespołowe uczenie się,
- utrwalanie i przechowywanie,
- wykorzystanie,
- dystrybucję
- aktualizację wiedzy.
Umiejętne zarządzanie wiedzą znacząco wpływa na efektywność funkcjonowania organizacji oraz na jakość świadczonych usług.
Sukces zarządzania wiedzą polega na zapewnieniu łatwego dostępu do informacji oraz jej skutecznym wykorzystaniu w realizacji różnorodnych działań instytucji publicznych. Efektywne zarządzanie wiedzą to nie tylko gromadzenie informacji w bazach danych i procedurach, ale przede wszystkim jej aktywne i efektywne wykorzystanie w praktyce.
Prof. Paweł Wyrozębski pomoże nam zrozumieć jak dobrze zaprojektować system zarządzania wiedzą oraz spróbuje razem z uczestnikami znaleźć odpowiedź na pytanie, czy lub dlaczego warto stosować systemowe podejście do zarządzania wiedzą. Przedstawi także przykłady rozwiązań i dobrych praktyk stosowanych w instytucjach publicznych w Polsce i na świecie, pokazując, jak zarządzanie wiedzą może wspierać rozwój i innowacyjność sektora publicznego.
Program
- 16:30 – 16:50 Wystąpienie inspirujące, Prof. Paweł Wyrozębski
- 16:50 – 17:30 Moderowana dyskusja
- 17:30 – 18:30 Czas na rozmowy przy małym poczęstunku
Prelegent
dr hab. Paweł Wyrozębski, prof. SGH
Dziekan Szkoły Doktorskiej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przewodniczący Rady Programowej na kierunku Zarządzanie projektami w SGH. Współorganizator i wieloletni wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH oraz Podyplomowych Studiów Oceny i Audytu Projektów. Wykładowca programu SGH-WUM MBA w ochronie zdrowia oraz Master of Business Administration Executive (MBA Executive) Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2®, AgilePM®, Scrum PSM), ryzykiem (M_o_R®), portfelami (MoP®) i programami projektów (MSP®) oraz facylitacji (Metodyka Process Iceberg®).
Od przeszło 20 lat kierownik, współorganizator i konsultant projektów doradczych, szkoleniowych i naukowo-badawczych. Kierownik projektu „Kierunek na Zarządzanie Projektami!”, zwycięzcy konkursu Polish Project Excellence Award w kategorii „Nowe technologie, nauka i innowacje” organizowanego przez International Project Management Association w 2022 roku.
W toku swojej kariery zawodowej współpracował w zakresie zarządzania projektami z organizacjami takimi jak: Ministerstwo Zdrowia RP, Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Rządowe Biuro Monitorowania Projektów (KPRM), Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, Najwyższa Izba Kontroli, Instytut Pamięci Narodowej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, PGE Bełchatów, KGHM Polska Miedź S.A., Urząd Miasta w Olsztynie, Ten Step Sp. z o.o. i inne.
Specjalizuje się w zagadnieniach zarządzania projektami, w szczególności metodyk i standardów zarządzania projektami (PRINCE2, PMI, Agile), strategicznego zarządzania projektami i funkcjonowania biur zarządzania projektami (PMO), zagadnień planowania i kontroli przebiegu projektów, informatycznego wsparcia i narzędzi dla zarządzania projektami, zagadnień organizacji projektowej i innych. Członek stowarzyszeń fachowych (PMI, IPMA) i propagator idei zarządzania projektami także poza środowiskiem akademickim (m.in. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy i Akademia Młodego Ekonomisty).
Adresaci spotkania
Spotkanie adresowane jest do słuchaczy i absolwentów KSAP, urzędników administracji publicznej i ekspertów zainteresowanych tematyką zarządzania wiedzą.
Zgłoszenia
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiety zgłoszeniowej do 18.10.2024 r. (piątek) do godz. 12:00.
Kontakt
Serdecznie zapraszamy do kontaktu: KSAPinspiruje@ksap.gov.pl.
19 listopada 2024 r., godz. 16:30 – 18:30
Dyplomacja we współczesnym świecie. Jak może być skuteczna i jak każdy urzędnik może się w niej odnaleźć?
Zapraszamy na spotkanie z ambasadorem Tomaszem Orłowskim, dyplomatą i wykładowcą akademickim w zakresie stosunków międzynarodowych, praktyki dyplomatycznej i protokołu.
Dlaczego chcemy rozmawiać o dyplomacji?
Współczesny świat coraz głębiej wkracza w nasze codzienne życie. Zmniejszają się odległości, kontakty i współpraca są coraz prostsze, przekraczane są granice państw, w których tradycyjnie czuliśmy się bezpieczni. Staramy się rozumieć ten świat pełen sprzeczności i nieprzewidywalności, żeby móc jednocześnie korzystać z możliwości jakie otwiera.
Umiędzynarodowienie, dla kraju takiego jak Polska, jest wielką szansą rozwojową i cywilizacyjną. Wymaga odważnego udziału w wymianie międzynarodowej i polityce zagranicznej. Dyplomacja przestaje być wyłącznym instrumentem państwa w kontaktach międzynarodowych. Obecnie uczestniczą w niej już bezpośrednio wszystkie instytucje administracji publicznej i pracujący w nich członkowie służby cywilnej, samorządy, przedsiębiorstwa (widzą w umiędzynarodowieniu możliwości eksportowe i rozwój technologiczny), organizacje międzynarodowe i organizacje pozarządowe, reprezentujące społeczeństwo obywatelskie.
Dyplomacja na co dzień?
Coraz bardziej potrzebujemy dyplomacji rozumianej jako zestaw umiejętności zawodowych, metod pracy i technik prowadzenia kontaktów międzynarodowych, którymi posługują się nie tylko dyplomaci. Tradycyjna dyplomacja, rozumiana jako dyskretne rozmowy w zaciszu gabinetów, ustępowała przez XX wiek miejsca dyplomacji publicznej, pojmowanej jako sztuka przekonywania społeczeństw przez rządy do prowadzonej przez nie polityki zagranicznej. W XXI wieku dyplomacja idzie krok dalej, by przekształcać się w dyplomację społeczną, która czyni z potrzeb i oczekiwań opinii publicznej cel polityki. Dyplomacja bez dyplomatów to formuła, w której w kontaktach międzynarodowych, uczestniczą coraz liczniejsi, a umiejętności, jakie wypracowała dyplomacja stają się dla nich najlepszą formą osiągania skuteczności.
Jak być dyplomatą na co dzień? Dlaczego to ważne w administracji? Zapraszamy do dyskusji o roli dyplomacji w dzisiejszych czasach!
Program
16:30 – 16:50 Wystąpienie inspirujące, ambasador Tomasz Orłowski
16:50 – 17:30 Moderowana dyskusja
17:30 – 18:30 Czas na rozmowy przy małym poczęstunku
Prelegent
Tomasz Orłowski, ambasador tytularny. Z wykształcenia archeolog, mediewista i historyk sztuki.
W latach 1990-2021 pracował w Ministerstwie Spraw Zagranicznych na stanowiskach wicedyrektora departamentów Europy, Systemu Narodów Zjednoczonych i Problemów Globalnych, dyrektora Protokołu Dyplomatycznego, wiceministra Spraw Zagranicznych. Był sekretarzem generalnym Polskiego Komitetu ds. UNESCO oraz członkiem Rady Wykonawczej UNESCO.
Piastował funkcję ambasadora RP we Francji i w Księstwie Monako oraz we Włoszech i Republice San Marino.
Wyznaczony na ambasadora RP w Królestwie Marokańskim i Mauretanii, obejmie kierowanie placówką w najbliższym czasie.
Wykładowca akademicki w zakresie stosunków międzynarodowych, praktyki dyplomatycznej, protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre, związany m.in. z KSAP (wykładowca i koordynator bloku Stosunki międzynarodowe w latach 1995-1996), Kolegium Europejskim w Natolinie, Uniwersytetem Warszawskim, Szkołą Główną Handlową. Od 2019 profesor wizytujący na Sciences Po w Paryżu, Paris School of International Affairs. W latach 2021-2023 profesor Krakowskiej Akademii Andrzeja Frycza Modrzewskiego, kierujący Katedrą Stosunków Dyplomatycznych i Konsularnych. Dyrektor MBA Dyplomacja Studium Obywatelskiego Pawła Adamowicza i Akademii Marynarki Wojennej. Członek korespondent francuskiej Académie des Sciences morales et politiques. Członek Rady Administracyjnej Instytutu Jacques Delors.
Autor publikacji Protokół dyplomatyczny: między tradycją a nowoczesnością, Majestat Rzeczypospolitej. Ceremonie państwowe i uroczystości publiczne w stulecie odrodzenia Polski, Praktyka dyplomatyczna, a także Nasz zakochany przewodnik po Francji i Dyplomatyczna ratatouille. Dokładka.
Adresaci spotkania
Spotkanie adresowane jest do słuchaczy i absolwentów KSAP, urzędników administracji publicznej i ekspertów zainteresowanych tematyką spraw międzynarodowych i roli dyplomacji we współczesnym świecie.
Zgłoszenia
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiety zgłoszeniowej do 15.11.2024 r. (piątek) do godz. 12:00.
Kontakt
Serdecznie zapraszamy do kontaktu: KSAPinspiruje@ksap.gov.pl.
12 grudnia 2024 r., godz. 16:30 – 18:30
Polska w UE - jak wzmacniać swoją pozycję i utrzymać jedność Unii? Wspólny rynek, konkurencyjność, budżet.
Zapraszamy na spotkanie z wyjątkowym gościem - Elżbietą Bieńkowską, byłą komisarz UE ds. rynku wewnętrznego, przemysłu i przedsiębiorczości, byłą wicepremier i minister rozwoju i infrastruktury, absolwentką KSAP (Promocja Sapere Aude).
1 stycznia 2025 roku Polska obejmie półroczne przewodnictwo w Radzie UE. W ramach prezydencji będziemy gospodarzem blisko 400 rad, spotkań i konferencji z udziałem przedstawicieli 27 państw. Prezydencja w Radzie UE sprawowana jest w systemie rotacyjnym kolejno przez wszystkie państwa członkowskie po 6 miesięcy każde. Przedstawiciele państwa sprawującego prezydencję w Radzie UE, zarówno na szczeblu ministerialnym jak i eksperckim, są odpowiedzialni za ustalanie porządku obrad posiedzeń poszczególnych gremiów Rady UE oraz prowadzenie negocjacji w gronie państw członkowskich. To dla nas szansa na zaprezentowanie polskiego punktu widzenia na istotne dla UE sprawy. Jak wzmocnić swoją pozycję, szanując wartość jaką jest jedność Unii? Jak formułować polskie stanowisko by było wsparciem i inspiracją do osiągania wspólnych celów w UE?
Wspólny rynek zapewnia swobodny przepływ towarów, usług, kapitału i osób. Ułatwia codzienne życie, stymuluje wzrost gospodarczy i pobudza innowacje. Jak zwiększyć odporność jednolitego rynku? Jakie znaczenie ma jego stabilność? Co jako Polska możemy w tym zakresie zrobić w czasie prezydencji?
Jak powinna być przygotowana polska administracja do wypełniania obowiązków wynikających z prezydencji? Jakimi kompetencjami powinni dysponować polscy urzędnicy? Jakie są zadania liderów, ekspertów, koordynatorów zadań i procesów?
Program
- 16:30 – 17:00 Wystąpienie inspirujące, Elżbieta Bieńkowska
- 17:00 – 17:30 Moderowana dyskusja
- 17:30 – 18:30 Czas na rozmowy przy małym poczęstunku
Prelegentka
Elżbieta Bieńkowska
Przewodnicząca Rady Center for European Policy Studies w Brukseli. Senior Adviser w kancelarii prawniczej Covington&Burling w Brukseli. Wiceprzewodnicząca Rady Uniwersytetu Śląskiego.
W latach 2014-2019 komisarz UE ds. rynku wewnętrznego, przemysłu i przedsiębiorczości. Minister Rozwoju Regionalnego (2007-2013), następnie wicepremier i Minister Rozwoju i Infrastruktury (2013-2014) w rządach Donalda Tuska. Wieloletnia urzędniczka samorządowa, od 1996 kierowała departamentem odpowiedzialnym za politykę regionalną i fundusze europejskie w Urzędzie Wojewódzkim, a następnie w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej (Promocja Sapere Aude) i studiów podyplomowych SGH. Stypendystka British Foreign and Commowealth Office oraz German Marshall Fund.
Adresaci spotkania
Spotkanie adresowane jest do słuchaczy i absolwentów KSAP, urzędników administracji publicznej i ekspertów zainteresowanych tematyką Unii Europejskiej.
Zgłoszenia
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiety zgłoszeniowej do wtorku 10 grudnia 2024 r. do godz. 12:00.
Kontakt
Serdecznie zapraszamy do kontaktu: KSAPinspiruje@ksap.gov.pl.
16 stycznia 2025 r., godz. 16:30 – 18:30
Jak wiele państwa w gospodarce?
Serdecznie zapraszamy na pierwsze spotkanie w 2025! Tym razem naszym gościem będzie prof. Witold Orłowski, ekonomista, wykładowca akademicki i popularny komentator ekonomiczny.
Tym razem chcemy porozmawiać o roli państwa, w tym administracji publicznej w relacji państwo – gospodarka. Państwo dysponuje różnymi narzędziami oddziaływania na gospodarkę. Każde z tych narzędzi ma nieco inną specyfikę, możliwości i ograniczenia. Jak używać ich efektywnie? Co powinien w tym zakresie wiedzieć urzędnik? Na co ma wpływ administracja, a na co politycy?
W trakcie swojego wystąpienia, prof. Witold Orłowski zaprezentuje kluczowe aspekty szeroko pojętego tematu państwo a rynek:
- Kontrowersje, które wywołuje rola państwa w gospodarce. Dla niektórych narodów (zwłaszcza w Europie) „wielkie państwo” jest czymś naturalnym. Dla innych, a zwłaszcza dla ogromnej części Amerykanów, „wielkie państwo” jest złem, z którym należy walczyć.
- Różnice w skali obecności państwa w gospodarkach, mierzone relacją wydatków/podatków do PKB, wynikające z zadań, które stawiają przed państwem społeczeństwa.
- Problemy gospodarcze, do których może doprowadzić niedostateczne wywiązywanie się państwa ze swoich funkcji.
Ponadto, prof. W. Orłowski postara się opowiedzieć na pytania:
- W jaki sposób państwo powinno wypełniać swoje zadania w sposób sprawny, nie dławiąc przy tym swobody gospodarczej i nie narażając równowagi finansowej.
- Jak może wyglądać zaangażowanie państwa w gospodarkę? Czy państwo potrafi lepiej niż siły rynkowe radzić sobie z pewnymi problemami?
Zapraszamy do dyskusji!
Program
- 16:30 – 17:00 Wystąpienie inspirujące, prof. Witold Orłowski
- 17:00 – 17:45 Moderowana dyskusja
- 17:45– 18:30 Czas na rozmowy przy małym poczęstunku
Prelegent
Witold Orłowski
Profesor nauk ekonomicznych, profesor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, główny doradca ekonomiczny PwC Polska. W przeszłości szef zespołu doradców ekonomicznych prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego, członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP i Rady Gospodarczej Rządu, przewodniczący Rady Powierniczej Muzeum Narodowego w Warszawie, doradca wicepremiera Leszka Balcerowicza, doradca Głównego Negocjatora członkostwa Polski w Unii Europejskiej Jana Kułakowskiego, doradca wielu organizacji krajowych i międzynarodowych.
W 1985 ukończył studia ekonomiczne na Uniwersytecie Łódzkim, kształcił się również na Uniwersytecie Harvarda (jako stypendysta Programu Fulbrighta). W 1992 uzyskał stopień naukowy doktora na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ, habilitował się w 1997 na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego na podstawie rozprawy „Droga do Europy. Makroekonomia wstępowania do Unii Europejskiej”, która uzyskała w roku 1998 Nagrodę Banku Handlowego w Warszawie SA, za szczególne osiągnięcia w zakresie myśli teoretycznej w sferze ekonomii i finansów. W 2007 otrzymał tytuł naukowy profesora nauk ekonomicznych. Specjalizuje się w zakresie teorii wzrostu i integracji europejskiej. W latach 1985-1993 był pracownikiem Uniwersytetu Łódzkiego, w latach 1991-1993 również Biura Integracji Europejskiej, w latach 1993-97 był ekonomistą Banku Światowego, w latach 1997-2005 był dyrektorem Zakładu Badań Statystyczno-Ekonomicznych GUS i PAN, w latach 2004-2015 był dyrektorem Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, a w latach 2015-2019 rektorem Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
Wykładał na uczelniach w Polsce i za granicą. Autor 14 książek i ponad 200 publikacji naukowych, popularny komentator ekonomiczny i felietonista głównych polskich gazet. Autor książki o ekonomii dla nastolatków: „Ekonomia dla ciekawych czyli co zeznał porwany profesor” i uruchomionego wraz z partnerami ogólnopolskiego projektu edukacyjnego dla uczniów szkół podstawowych i średnich https://porwaniprzezekonomie.pl/
Adresaci spotkania
Spotkanie adresowane jest do słuchaczy i absolwentów KSAP, urzędników administracji publicznej i ekspertów zainteresowanych tematyką relacji państwo – gospodarka.
Zgłoszenia
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiety zgłoszeniowej do wtorku 14 stycznia 2025 r. do godz. 12:00.
Kontakt
Serdecznie zapraszamy do kontaktu: KSAPinspiruje@ksap.gov.pl.