14.01.2021
Programy i projekty

Synergia – zarządzanie procesami

W dniach 14 i 21 stycznia 2021 roku odbędą się kolejne spotkania w ramach 5 sesji projektu SYNERGIA. W sesji udział wezmą przedstawiciele instytucji administracji publicznej z Polski, Bułgarii, Łotwy i Węgier.

5 sesja szkoleniowa

W programie sesji zaplanowano zajęcia z zakresu zarządzania procesami. Uczestniczy omówią działania strategiczne w zmieniającym się świecie, poznają „Zestaw narzędzi” strategicznych operacji, za pomocą którego można projektować, wdrażać, zarządzać i oceniać nowoczesne operacje. Ponadto, zapoznają się z istotnymi zasadami i koncepcjami, których celem jest poprawa wydajności, efektywności, produktywności, jakości i poziomu usług.

Forma realizacji

Ze względu na sytuację epidemiologiczną, zajęcia zrealizowane zostaną w formie online, na platformie ZOOM. Zajęcia zaplanowane są w formie wykładu, pracy w grupach warsztatowych oraz konsultacji, w dniu 14 stycznia 2021r. 6 godzin dydaktycznych a w dniu 21 stycznia 2021 r. 2 godziny dydaktyczne.

Terminy 5 sesji

W ramach 5 sesji szkoleniowej odbędą się jeszcze 4 spotkania. Terminy 5 sesji szkoleniowej dostępne są na stronie projektu w zakładce: PROGRAM – Grafik sesji

Cel projektu Synergia

Celem projektu jest przygotowanie, na bazie sieci współpracy kadry zarządzającej w administracji publicznej z krajów Europy Środkowej i Wschodniej, nowego programu edukacyjno-kooperacyjnego i wdrożenie wypracowanych w trakcie realizacji programu rozwiązań w praktyce.

Adresat projektu

  1. Uczestnikiem projektu są:
  • instytucje administracji centralnej lub rządowej terenowej z Polski,
  • instytucje administracji centralnej lub rządowej terenowej z krajów Europy Środkowej i Wschodniej,  
  • jednostki podległe oraz jednostki nadzorowane przez instytucje administracji centralnej lub rządowej terenowej z Polski lub krajów Europy Środkowej i Wschodniej,

które podejmą się udziału w wypracowaniu, a w przypadku instytucji z Polski również wdrożeniu wypracowanych zaleceń w obszarze zarządzania instytucjami.

  1. Instytucje wytypują do udziału w projekcie swoich przedstawicieli, pełniących funkcje kierownicze lub koordynujące zespół:
  • szczebel centralny (np. sekretarze stanu, podsekretarze stanu, kierownicy urzędów centralnych i ich zastępcy, dyrektorzy generalni, dyrektorzy i zastępcy dyrektorów departamentów i biur w ministerstwach i urzędach centralnych),
  • szczebel terenowy (np. wojewodowie, wicewojewodowie, dyrektorzy generalni oraz dyrektorzy i zastępcy dyrektorów biur i wydziałów w urzędach wojewódzkich i innych jednostkach rządowej administracji terenowej).

Forma realizacji

Projekt realizowany będzie w czterech edycjach. Każda edycja obejmuje realizację dwóch części:

  1. Program edukacyjno– kooperacyjny (zajęcia dla przedstawicieli uczestnika prowadzone w formie stacjonarnej i obejmujące 19 dni zajęć w Polsce, Bułgarii, na Łotwie i na Węgrzech),
  2. Część wdrożeniowa (przygotowanie projektu wdrożenia oraz wdrożenie dobrej praktyki zarządczej w instytucji uczestnika).

Partnerzy

Projekt jest realizowany w partnerstwie ponadnarodowym:

  • Krajowa Szkoła Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego (KSAP),
  • Bułgarski Institute of Public Administration (IPA),
  • Węgierski National University of Public Service (NUPS),
  • Latvian School of Public Administration (LSPA).

Finansowanie projektu

Projekt jest współfinansowany ze środków budżetu państwa oraz funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Więcej informacji na temat projektu: www.synergia.ksap.gov.pl

logo Funduszy Europejskich, napis Fundusze Europejskie, Wiedza Edukacja Rozwój, flaga Polski, napis rzeczpospolita Polska, flaga Unii Europejskiej, napis Unia Europejska, Europejski Fundusz Społeczny