Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
Zarządzanie zespołem międzypokoleniowym
Termin
16-17.05.2022
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie online: warsztatLiczba uczestników
14Koszt
650.00 PLNProwadzący
Dorota JurzystaAdresat
- dla kadry kierowniczej różnego stopnia, która pracuje/będzie pracować z osobami z różnych pokoleń
- dla kadry kierowniczej, która chce poznać uwarunkowania i cechy charakterystyczne dla różnych pokoleń oraz poznać narzędzia poprawiające efektywność współpracy w zespołach o dużej rozpiętości wieku.
Cele
- poznanie podstawowych różnic pomiędzy pokoleniami, poznanie i uświadomienie z jakimi pokoleniami współpracujemy (czyli Baby Boomers przez X, Y, do C)
- określenie korzyści wynikających z zachowania ciągłości pokoleniowej i budowanie zespołów na bazie zróżnicowania wieku pracowników
- poznanie zasad budowania zespołu międzypokoleniowego – kontrakt, Wady
- poznanie i przećwiczenie zasad delegowania i rozliczania i dostosowanie tych zasad do pracowników w różnym wieku
Efekty szkolenia
- zdobycie wiedzy jak wykorzystać kwalifikacje, kompetencje i umiejętności pracowników, bo to one są ważne dla firmy, a nie wiek pracowników
- wypracowanie metod tworzenia warunków dla działania stabilnych, zintegrowanych, zmotywowanych i lojalnych zespołów pracowniczych
- zdobycie wiedzy i przećwiczenie delegowania, rozliczania i korygowania w sposób dostosowany do cech danego pokolenia
- wiedza na temat sposobów przekazywania i odbierania wiedzy stosowanych przez różne pokolenia
- wiedza o podstawowych rafach w dialogu międzypokoleniowym
- umiejętność rozpoznawania i radzenia sobie z podstawowymi rafami i barierami
- wiedza o podstawowych zadaniach szefa zespołu międzypokoleniowego
- wiedza na temat klasyfikacji pokoleń, ich podziału, cech charakterystycznych,
- umiejętność zawierania kontraktu społecznego
- umiejętność udzielania informacji zwrotnej
- wiedza na temat AT
- umiejętność przenoszenia rozmowy na komunikację Dorosły-Dorosły
- umiejętność dostosowania sposobu komunikacji do konkretnego pokolenia
- wiedza na temat różnych sposobów motywowania poszczególnych pokoleń
- umiejętność zachowań w typowych trudnych sytuacjach kierowniczych
- umiejętność przerywania typowych gier psychologicznych stosowanych w sytuacjach konfliktowych
Program
Dialog międzypokoleniowy
Mistrz i uczeń
Mozaika pokoleń – cztery pokolenia w pracy
Kontrakt społeczny
Kuferek menadżera: delegowanie, rozliczanie, korygowanie Zarządzanie sytuacyjne – wykorzystanie potencjału pracownika
|