Tytuł szkolenia

Zarządzanie zespołem międzypokoleniowym

Termin

16-05-2022, 17-05-2022

Termin

16-17.05.2022

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie online: warsztat

Liczba uczestników

14

Koszt

650.00 PLN

Prowadzący

Dorota Jurzysta

Adresat

  • dla kadry kierowniczej różnego stopnia, która pracuje/będzie pracować z osobami z różnych pokoleń
  • dla kadry kierowniczej, która chce poznać uwarunkowania i cechy charakterystyczne dla różnych pokoleń oraz poznać narzędzia poprawiające efektywność współpracy w zespołach o dużej rozpiętości wieku.

Cele

  • poznanie podstawowych różnic pomiędzy pokoleniami, poznanie i uświadomienie z jakimi pokoleniami współpracujemy (czyli Baby Boomers przez X, Y, do C)
  • określenie korzyści wynikających z zachowania ciągłości pokoleniowej i budowanie zespołów na bazie zróżnicowania wieku pracowników
  • poznanie zasad budowania zespołu międzypokoleniowego – kontrakt, Wady
  • poznanie i przećwiczenie zasad delegowania i rozliczania i dostosowanie tych zasad do pracowników w różnym wieku

Efekty szkolenia

  • zdobycie wiedzy jak wykorzystać kwalifikacje, kompetencje i umiejętności  pracowników, bo to one są ważne dla firmy, a nie wiek pracowników
  • wypracowanie metod tworzenia warunków dla działania stabilnych, zintegrowanych, zmotywowanych i lojalnych zespołów pracowniczych
  • zdobycie wiedzy i przećwiczenie delegowania, rozliczania i korygowania w sposób dostosowany do cech danego pokolenia
  • wiedza na temat sposobów przekazywania i odbierania wiedzy stosowanych przez różne pokolenia
  • wiedza o podstawowych rafach w dialogu międzypokoleniowym
  • umiejętność rozpoznawania i radzenia sobie z podstawowymi rafami i barierami
  • wiedza o podstawowych zadaniach szefa zespołu międzypokoleniowego
  • wiedza na temat klasyfikacji pokoleń, ich podziału, cech charakterystycznych,
  • umiejętność zawierania kontraktu społecznego
  • umiejętność udzielania informacji zwrotnej
  • wiedza na temat AT
  • umiejętność przenoszenia rozmowy na komunikację Dorosły-Dorosły
  • umiejętność dostosowania sposobu komunikacji do konkretnego pokolenia
  • wiedza na temat różnych sposobów motywowania poszczególnych pokoleń
  • umiejętność zachowań w typowych trudnych sytuacjach kierowniczych
  • umiejętność przerywania typowych gier psychologicznych stosowanych w sytuacjach konfliktowych

Program

Dialog międzypokoleniowy

  • rafy i bariery
  • bariery komunikacyjne
  • podejście do czasu wg Fukuyamy

Mistrz i uczeń

  • stosunek do autorytetów – całościowe kontra częściowe
  • czy w każdym pokoleniu działa efekt aureoli
  • sposoby uczenia się – zdobywania i przekazywania wiedzy
  • koła liderskie Adaira – na czym powinien się skupić  kierownik zespołu międzypokoleniowego

Mozaika pokoleń – cztery pokolenia w pracy

  • cechy charakterystyczne poszczególnych pokoleń
  • różnice pomiędzy pokoleniami na poziomie fizyczności i na poziomie psychologicznym
  • wartości,  przeżycia pokoleniowe – ważne czy nie?
  • te same słowa, inne znaczenia – jak poszczególne pokolenia podchodzą do ważnych spraw

Kontrakt społeczny

  • Cechy charakterystyczne
  • Kiedy umowa społeczna jest skuteczna? – 5 warunków
  • Zmiana podejścia do kontraktu społecznego na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat
  • Sposoby komunikacji typowe dla poszczególnych pokoleń
  • Stany wewnętrzne – Rodzic Dorosły Dziecko – kiedy efektywność komunikacji wzrasta

Kuferek menadżera: delegowanie, rozliczanie, korygowanie

Zarządzanie sytuacyjne – wykorzystanie potencjału pracownika

  • od rozmowy kwalifikacyjnej (dlaczego Milenialsom zadajemy inne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej niż pokoleniu X) do zaangażowanego fachowca (jak i dlaczego inaczej motywować Milenialsa)