Zakres szkolenia
Zarządzanie i przywództwo (C-level)Tytuł szkolenia
Zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych
Termin
29.11.2019
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Prezentacja, ćwiczenia, nagrania kamerą i mikrofonem, studia przypadkówLiczba uczestników
16.Koszt
590.00 PLNAdresat
|
- Rzecznicy prasowi
Cele
- Aktywne zapobieganie sytuacjom kryzysowym
- Właściwe przygotowanie na wypadek kryzysu
- Skuteczne zarządzanie informacją w sytuacjach nieprzewidzianych
- Niwelowanie negatywnych skutków sytuacji kryzysowych
- Efektywna ochrona reputacji instytucji i własnego autorytetu
Efekty szkolenia
- Umiejętność unikania kryzysów i prowadzenia skutecznej komunikacji z opinią publiczną i mediami podczas różnych nieprzewidzianych sytuacji kryzysowych typowych dla administracji publicznej
- Poznanie praktycznych technik skutecznego reagowania na zagrożenia i nieprzewidywalne sytuacje
- Przygotowanie do umiejętnego komunikowania się i przekazywania informacji: techniki pokonywania stresu, oporu odbiorców, agresji, niechęci; metody przekonywania i wywierania pozytywnego wpływu; kontrolowanie przekazów niewerbalnych i mowy ciała; właściwy dobór języka przekazu do zaistniałych sytuacji
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa w kontaktach z otoczeniem społecznym i mediami, w tym: konstruowanie wypowiedzi telewizyjnych – przekaz i terminologia
Program
- Potencjalne źródła kryzysów, ich rodzaje i elementy
- Systemy wczesnego ostrzegania i działania anty-kryzysowe
- Przygotowanie na kryzys: czego i kogo boimy się najbardziej i co z tym zrobić
- Strategie działań i komunikacji w kryzysie
- Typy postaw w sytuacjach kryzysowych
- Jak zarządzać kryzysem - a jak go komunikować: co, kto, kiedy, komu, jak, w jakim zakresie, „komunikaty wstrzymujące”, „3 kroki”, „pytania i odpowiedzi”, inne
- Zasady i schematy zachowań w sytuacjach kryzysowych - techniki „najgorszych scenariuszy”; rola przełożonych; pułapki i jak ich unikać, inne
- Jak współpracować w kryzysie z mediami (zakresy, sposoby, podział ról i obowiązków w instytucji); jak reagować na dziennikarskie sztuczki i trudne pytania
- Reagowanie na agresję i prowokacje - jak sobie radzić z grupami nacisku: NGO, aktywiści, wyborcy, organizacje konsumenckie, grupy mieszkańców, związki zawodowe, pracownicy instytucji, itp.
- Jak komunikować „sytuacje bez wyjścia”
- Czy można obrócić kryzys w sukces
- Internet i nowe media - czego możemy się spodziewać, czego unikać
- Opracowanie i ćwiczenie scenariuszy w typowych sytuacjach kryzysowych w instytucjach publicznych
- Symulacje wystąpień w sytuacjach kryzysowych