Tytuł szkolenia

Współpraca w zespole i efektywna komunikacja

Termin

28-10-2024, 29-10-2024

Termin

28-29.10.2024

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.30-16.30

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne, wykład, dyskusja, testy, studia przypadków, ćwiczenia interaktywne

Liczba uczestników

15

Koszt

850.00 PLN

Adresat

  • Szkolenie przeznaczone jest dla szeregowych członków zespołów
  • Metodologia w nim zastosowana jest kompatybilna ze szkoleniem „komunikacja kierownika”. Nie jest zatem rekomendowane dla uczestników tego szkolenia (kierowników), lecz ich podwładnych

Cele

Doskonalenie umiejętności budowania partnerskich relacji komunikacyjnych w zespole złożonym z różnych osobowości. Metodologia Smart9 

Efekty szkolenia

  • poszerzenie wiedzy z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej w odniesieniu współpracowników
  • podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie z trudnościami w budowaniu relacji komunikacyjnych w zespole
  • nauka współpracy skierowana na realizację celu zespołowego.
  • wiele praktycznych doświadczeń i rozwiązań 

Program

  1. Rola przepływu informacji w komunikacji poziomej i pionowej w zespołach. Dyskusja połączona z wykładem: czy skutecznej i efektywnej komunikacji można się nauczyć
    • Z czego wynikają problemy w przepływie informacji
    • Osobowość człowieka jako generator komunikatów
    • Płaszczyzny wypowiedzi Von Thuna oraz „fikołek komunikacyjny” w przepływie informacji
    • Komunikacja pionowa i pozioma pomiędzy zespołami i komórkami organizacji
    • Rola przywódcy zespołu w komunikacji
    • Ćwiczenie – „Moja osada” – współpraca zespołu przy utrudnieniach komunikacyjnych
  2. Zakłócenia w przepływie informacji w urzędzie między zespołami i ich wpływ na efektywność organizacji
    • Gra strategiczna „Nieznany kontynent
  3. Klucz do efektywnej i współpracy w zespole. Komunikacja werbalna a pozawerbalna – najnowsze badania w praktyce
  4. Informacja zwrotna i jej rola w komunikacji i współpracy w zespole
    • Procedura konstruowania informacji zwrotnej
    • Asertywne argumentowanie i przekonywanie
    • Poprawna krytyka
    • Umiejętne dowartościowanie