Zakres szkolenia
WiedzaTytuł szkolenia
Skargi i wnioski w postępowaniu administracyjnym
Termin
27-02-2015
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
mini-wykłady, dyskusje i studia przypadków, ćwiczenia na wybranych przykładachLiczba uczestników
15Koszt
500.00 PLNAdresat
• wszyscy pracownicy administracji publicznej, którzy uczestniczą lub zamierzają uczestniczyć w procesie rozpatrywania skarg i wniosków i chcą usystematyzować swoją wiedzę w tym obszarze • pracownicy biur prasowych oraz komórek odpowiedzialnych za informację i/lub kontakty z obywatelami • kadra kierownicza średniego szczebla z komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za sprawy obywatelskie
Cele
Pogłębienie wiedzy w zakresie sporządzania odpowiedzi w zakresie skarg i wniosków (w trybie Działu VIII KPA)
Efekty szkolenia
• nabycie umiejętności prawidłowego sporządzania odpowiedzi na skargę • nabycie umiejętności właściwego sporządzania odpowiedzi na wniosek
Program
- Konstytucyjne uwarunkowania prawa składania petycji
- Adresat skargi i wniosku
- Przedmiot skargi
- Przedmiot wniosku
- Procedura rozpatrywania skargi lub wniosku
- Zasady dotyczące skargi w sprawie indywidualnej (art. 233 oraz 234 KPA)
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku
- Uznanie skargi za bezzasadną
- Udział prasy w rozpatrywaniu skarg i wniosków
- Nadzór i kontrola nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków