Zakres szkolenia
UmiejętnościTytuł szkolenia
Service design – metoda projektowania lepszych usług dla obywateli
Termin
15-10-2015, 16-10-2015
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Praca warsztatowa w grupach nad realizacją projektu usługi, w oparciu o narzędzia projektowe przygotowane przez prowadzących; krótkie wykłady nt. metody service design i jej poszczególnych narzędzi.Liczba uczestników
25Koszt
700.00 PLNProwadzący
Engage WarsawAdresat
- kadra kierownicza urzędów wszystkich szczebli
- pracownicy komórek organizacyjnych odpowiedzialni za obszary związane z komunikacją, procesami partycypacyjnymi, konsultacjami społecznymi
- pracownicy komórek organizacyjnych odpowiedzialni za współpracę z organizacjami pozarządowymi
Cele
- prezentacja metody service design, praktyczne przeprowadzenie procesu projektowego, poznanie podstawowych narzędzi metody service design
- identyfikacja przestrzeni do stosowania metody i jej narzędzi w administracji publicznej
Efekty szkolenia
- poznanie założeń i podstaw metody service design oraz design thinking
- praktyczne poznanie podstawowych narzędzi projektowych
- nabycie umiejętności zaplanowania procesu projektowania usług
Program
- Wprowadzenie do service design i design thinking – założenia metody i budowa procesu projektowego
- Przeprowadzenie procesu projektowania usługi – praca zespołowa nad projektem wybranej usługi publicznej:
- zdefiniowanie problemu projektowego oraz zbudowanie mapy interesariuszy
- badanie potrzeb użytkowników
- tworzenie rozwiązań projektowych
- prototypowanie oraz testowanie rozwiązań
- stworzenie mapy usługi (blueprint) na potrzeby planowania wdrożenia
- Prezentacja projektów zrealizowanych z zastosowaniem metody i dyskusja nad jej praktycznym zastosowaniem w administracji publicznej