Tytuł szkolenia
RODO a dostęp do informacji publicznej – przepisy, orzecznictwo i praktyka
Czas trwania
1 dzień szkoleniowy (8 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie online
Liczba uczestników
16
Koszt
470.00 PLN
Adresat
- pracownicy zaangażowani w rozpatrywanie wniosków o udostępnienie informacji publicznej zawierającej dane osobowe
- inspektorzy ochrony danych osobowych i członkowie ich zespołów
Cele
Przygotowanie uczestników do właściwego reagowania w przypadku wpływu wniosku o udostępnienie informacji publicznej zawierającej dane osobowe (w oparciu o analizę przypadków występujących w codziennej pracy urzędniczej).
Efekty szkolenia
Po szkoleniu uczestnicy będą rozumieli, kiedy i jak stosować RODO w obszarze dostępu do informacji publicznej, a także będą umieli opracować decyzję odmawiającą udostepnienia informacji publicznej zawierającej dane osobowe.
Program
Program uwzględnia najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych.
- RODO a dostęp do informacji publicznej, informacja publiczna a dane osobowe (m.in. ćwiczenie pomagające zrozumieć, które informacje podlegają przepisom RODO)
-
Dostęp do informacji o osobach pełniących funkcje publiczne m.in.
- jak ustalić, kto jest osobą pełniącą funkcję publiczną;
- wpływ ochrony prywatności osób pełniących funkcje publiczne na dostęp do informacji na ich temat.
-
Dostęp do informacji o „szeregowych” urzędnikach
- udostępnianie służbowych danych kontaktowych, publikowanie wizerunku pracownika – czy tylko za zgodą?
- dostęp do informacji o wynikach naboru, wynagrodzeniach, oświadczeniach majątkowych, wynikach kontroli – co jest zakazane, jak zmieniają się linie orzecznicze?
-
Wybrane zagadnienia wynikające z RODO związane z rozpatrywaniem spraw z obszaru dostępu do informacji publicznej m.in.
- czy wolno żądać od wnioskodawcy danych identyfikacyjnych?
- czy RODO wymaga anonimizacji; jak prawidłowo anonimizować dokumenty przed udostępnieniem,
- czy RODO daje obywatelowi prawo żądania udostępniania dotyczących go danych i powiązanych z jego sprawą kopii dokumentów?
- jak reagować, gdy wnioskodawca po zakończeniu sprawy żąda usunięcia swoich danych?
- czy i kiedy usuwać dane osobowe z BIP?
- jakie dane osobowe publikować w rejestrze umów jednostek sektora finansów publicznych?
|