Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
ONLINE LIVE Efektywna komunikacja i zarządzanie czasem ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kryzysowych
Termin
6.12.2021
Czas trwania
1 dzień szkoleniowy, 8 godzin dydaktycznych (godz. 9.00-16.00)
Forma zajęć
OnlineLiczba uczestników
16Koszt
420.00 PLNProwadzący
Barbara GańczaAdresat
Kadra zarządzająca w administracji publicznej i biznesie
Cele
Zapoznanie uczestników z mechanizmami dotyczącymi organizowania pracy własnej i innych w czasie w jednostkach administracji publicznej. Wyposażenie w wiedzę, umiejętności i narzędzia dotyczące praktycznego zarządzania sobą w czasie, zasad wyznaczania celów w sytuacji kryzysowej, ustalania priorytetów, delegowania zadań, a także radzenia sobie w sytuacjach stresujących, z uwzględnieniem technik komunikacji
Efekty szkolenia
- Wzrost efektywności – zdolność lepszej organizacji pracy.
- Skuteczniejsza realizacja planów dzięki efektywnemu wykorzystaniu narzędzi i technik zarządzania czasem.
- Wzrost satysfakcji i motywacji – radzenie sobie z presją czasu i złożonością realizowanych spraw.
- Wypracowanie pozytywnego nastawienia do realizacji zadań z wykorzystaniem narzędzi i wdrożenie nowych nawyków.
- Skuteczniejsze zarządzania czasem swoim i pracowników pozwalającym na niwelowanie stresu i budującym sprawność organizowania i planowania działań.
Program
MODUŁ 1 „ZARZĄDZANIE CZASEM” 1.Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez poznanie własnego poziomu energetycznego. a/ typy preferencyjne pracowników- krzywa efektywności indywidualnej. b/ wyznaczanie krzywej wydajności zespołu c/ efektywność działań w czasie „zimowym” i „letnim” 2.Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez eliminowanie przeszkód a/ rodzaje przyczyn tracenia czasu b/klasyfikacja „pożeraczy czasu”- i ćwiczenia je eliminujące b/ zasada Pareto c/ praktyczne wskazówki organizacji zadań w czasie 3.Matryca Eisenhowera- warsztat na przykładzie sytuacji z branży 4.Prokrastynacja- jak jej uniknąć i nie mieć poczucia winy. MODUŁ 2 „KRYZYS I ZARZĄDZANIE W KRYZYSIE” 1.Czym jest kryzys a czym sytuacja kryzysowa? 2.Rodzaje kryzysu, przyczyny ich powstawania. 3.Skutki kryzysu dla zespołu i poszczególnych jego członków. 4.Skutki sytuacji kryzysowej dla kadry kierowniczej. a/ zakłócenia w realizacji zadań b/ delegowanie zadań- schematy rozmów delegujących. c/ wyznaczanie nowych zadań- sztab kryzysowy 5.Techniki zarządzania w sytuacji kryzysowej – budowanie schematu, wyznaczanie celów, planowanie zasobów 6.Konfrontacja z przekonaniami dotyczącymi organizacji czasu pracy w sytuacji kryzysowej 7.Lęki i stres związany z kryzysem a efektywność działań. MODUŁ 3 „EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH” 1.Narzędzia i sposoby komunikacji w efektywnym zarządzaniu a/ parafrazowanie b/”przeniesienie”, wizualizacja, elementy NLP 2. Komunikacja zadaniowa a komunikacja procesowa. a/ diagnoza typu pracownika i dobór technik komunikacyjnych b/kontrola wykonania zadań w sytuacji kryzysowej, pod presją czasu 3. Techniki efektywnego motywowania- praktyczne wskazówki. 4. Pętla nawyku i wdrażanie nowych nawyków- rola nagrody. |