Zakres szkolenia

Umiejętności

Tytuł szkolenia

Komunikacja kierownika - 5 kluczowych rozmów: oczekiwania, rozwój, rezultaty, konflikt, mediacje

Termin

09-05-2016, 10-05-2016

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

wykład, dyskusja, testy, studia przypadków, ćwiczenia interaktywne

Liczba uczestników

15

Koszt

900.00 PLN

Adresat

  • kadra kierownicza urzędów
  • pracownicy komórek ds. kadr i szkoleń
  • koordynatorzy zespołów projektowych w urzędach

Cele

Doskonalenie umiejętności budowania partnerskich relacji z podwładnymi i współpracownikami

Efekty szkolenia

  • poszerzenie wiedzy z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej w odniesieniu do podwładnych i współpracowników
  • podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie z trudnościami prowadzenia kluczowych rozmów kierowniczych
  • wiele praktycznych doświadczeń i rozwiązań 

Program

  • Rola komunikacji w organizacji
  • Podstawy  komunikacji interpersonalnej kierownika
  • Efektywna komunikacja w trakcie rozmowy: werbalna i  niewerbalna
  • Identyfikacja indywidualnego stylu komunikowania się z innymi w metodologii SMART9 Communication
  • Rozmowa na temat oczekiwań i rezultatów
    • przygotowanie do rozmowy
    • sposób prowadzenia rozmowy
    • wyrażanie szacunku i uznania
    • przekazywanie konstruktywnych informacji zwrotnych
  • Rozmowa na temat rozwoju
    • dotychczasowe efekty pracy a kierunki rozwoju pracownika
    • metody i narzędzia  możliwe do wykorzystania w procesie rozwoju
  • Kierownik wobec konfliktów
    • nowoczesne podejście do zjawiska konfliktu
    • strategie rozstrzygania konfliktów – rola menedżera
  • Relacje interpersonalne w praktyce – studium przypadku (scenki moderowane)
    • typy trudnych współpracowników;
    • sposoby podejścia do ludzi o różnym charakterze;
    • strategie radzenia sobie z presją i manipulacją.
  • Błędy najczęściej popełniane w trakcie prowadzenia kluczowych rozmów kierowniczych oraz sposoby zapobiegania im.