Zakres szkolenia
AngielskiTytuł szkolenia
Język angielski w administracji publicznej - komunikacja w pracy i codziennych sytuacjach.
Termin
15 września do 10 grudnia 2025 r
Czas trwania
50h, wtorek i czwartek 10:45-12:15
Forma zajęć
onlineLiczba uczestników
10Koszt
1690.00 PLNProwadzący
Olena LiubychenkoAdresat
Pracownicy administracji publicznej na poziomie A2
Cele
Celem szkolenia jest rozwój podstawowych umiejętności językowych w języku angielskim na poziomie A2/A2+, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa i zwrotów używanych w administracji publicznej oraz codziennej komunikacji zawodowej.
Efekty szkolenia
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
- posługuje się podstawowym słownictwem urzędowym i ogólnym,
- rozumie proste komunikaty ustne i pisemne w kontekście zawodowym,
- potrafi formułować krótkie wypowiedzi ustne (np. rozmowa z interesantem),
- potrafi napisać krótkiego e-maila lub notatkę służbową,
- czuje się pewniej w codziennej komunikacji w pracy.
Program
                            Wprowadzenie do języka angielskiego w administracji
                            
                            Podstawowe słownictwo, formy powitania, przedstawianie się, opisywanie stanowiska.
                        
                            Struktura urzędu i instytucji publicznych
                            
                            Nazwy działów, funkcji, instytucji i ich zadań. Tworzenie krótkich opisów.
                            
                            Codzienne obowiązki w pracy urzędowej
                            
                            Opis czynności służbowych, harmonogram dnia, słownictwo biurowe.
                            
                            Obsługa interesanta
                            
                            Pytania i odpowiedzi, prośby, udzielanie informacji i kierowanie do odpowiednich działów.
                            
                            Telefonowanie i umawianie spotkań
                            
                            Zwroty przydatne w rozmowie telefonicznej, ustalanie terminu, potwierdzenie wizyty.
                            
                            Pisma urzędowe i e-maile
                            
                            Tworzenie prostych wiadomości: zapytania, odpowiedzi, zawiadomienia.
                            
                            Formularze i dane osobowe
                            
                            Słownictwo związane z dokumentami, uzupełnianie formularzy.
                            
                            Skargi i reklamacje
                            
                            Reagowanie na skargi, wyjaśnianie problemów, oferowanie pomocy.
                            
                            Podstawy słownictwa prawno-finansowego
                            
                            Podatek, opłaty, faktura, numer PESEL, umowa - wprowadzenie do podstawowych terminów.
                            
                            Powtórzenie i symulacje sytuacyjne
                            
                            Ćwiczenia praktyczne: odgrywanie ról, scenki urzędowe, praca w grupach.
                        
 
                         
                     
                         
                             
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        