Zakres szkolenia

JĘZYKI

Tytuł szkolenia

Język angielski w administracji publicznej – komunikacja w pracy i codziennych sytuacjach.

Termin

15-09-2025

Termin

15 wrzesień do 10 grudnia 2025 r

Czas trwania

50h, wtorek i czwartek 10:45-12:15

Forma zajęć

online

Liczba uczestników

10

Koszt

1690.00 PLN

Prowadzący

Olena Liubychenko

Adresat

Pracownicy administracji publicznej na poziomie A2

Cele

Celem szkolenia jest rozwój podstawowych umiejętności językowych w języku angielskim na poziomie A2/A2+, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa i zwrotów używanych w administracji publicznej oraz codziennej komunikacji zawodowej.

Efekty szkolenia

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

– posługuje się podstawowym słownictwem urzędowym i ogólnym,

– rozumie proste komunikaty ustne i pisemne w kontekście zawodowym,

– potrafi formułować krótkie wypowiedzi ustne (np. rozmowa z interesantem),

– potrafi napisać krótkiego e-maila lub notatkę służbową,

– czuje się pewniej w codziennej komunikacji w pracy.

Program

Wprowadzenie do języka angielskiego w administracji
Podstawowe słownictwo, formy powitania, przedstawianie się, opisywanie stanowiska.

Struktura urzędu i instytucji publicznych
Nazwy działów, funkcji, instytucji i ich zadań. Tworzenie krótkich opisów.
Codzienne obowiązki w pracy urzędowej
Opis czynności służbowych, harmonogram dnia, słownictwo biurowe.
Obsługa interesanta
Pytania i odpowiedzi, prośby, udzielanie informacji i kierowanie do odpowiednich działów.
Telefonowanie i umawianie spotkań
Zwroty przydatne w rozmowie telefonicznej, ustalanie terminu, potwierdzenie wizyty.
Pisma urzędowe i e-maile
Tworzenie prostych wiadomości: zapytania, odpowiedzi, zawiadomienia.
Formularze i dane osobowe
Słownictwo związane z dokumentami, uzupełnianie formularzy.
Skargi i reklamacje
Reagowanie na skargi, wyjaśnianie problemów, oferowanie pomocy.
Podstawy słownictwa prawno-finansowego
Podatek, opłaty, faktura, numer PESEL, umowa – wprowadzenie do podstawowych terminów.
Powtórzenie i symulacje sytuacyjne
Ćwiczenia praktyczne: odgrywanie ról, scenki urzędowe, praca w grupach.